Hejsan, köpte mig ett elite 9 ti2 i vår och lodet funkar väldigt dåligt på grunt vatten t.ex om det är under 1m. Djupet i skärmen försvinner blir bara 3 streck och när man lägger det i shallow mode så kan det visa att det är 5m djupt när det egentligen är 50cm, och side/down scan börjar hacka ibland och blir ibland nästan helt mörkt, lodet visar inte någon fart under 2 knop och ibland så försvinner farten helt och hållet och efter en stund kommer det tillbaka. Om man däremot är på djupare vatten funkar lodet helt okej förutom farten som ibland försvinner.
Har suttit i flera timmar och testat alla tänkbara inställningar utan resultat.
Det är väldigt grunt här i skärgården där jag fiskar och djupet är väldigt viktigt att se för mig.
Har skickat klagomål och dom är i kontakt med återförsäljaren så nu väntar jag på svar.
Är det någon annan här som haft liknade problem eller är det bara jag som råkat ut för en dålig enhet ?
Har suttit i flera timmar och testat alla tänkbara inställningar utan resultat.
Det är väldigt grunt här i skärgården där jag fiskar och djupet är väldigt viktigt att se för mig.
Har skickat klagomål och dom är i kontakt med återförsäljaren så nu väntar jag på svar.
Är det någon annan här som haft liknade problem eller är det bara jag som råkat ut för en dålig enhet ?
Kommentera