Minneskort till Lowrance Elite-5 hdi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minneskort till Lowrance Elite-5 hdi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minneskort till Lowrance Elite-5 hdi

Hej,

Jag har precis fått mitt första ekolod (ingick i ett båtköp) och funderar på om jag måste ha ett minneskort för att använda detta?

Logiskt sett borde jag väl bara behöva det om jag vill spara det som lodet "spelar in" och jag till exempel vill göra way points etc. Eller är detta ett feltänk den en rookie?

Ska ut och testa det imorgon och undrar om jag behöver införskaffa ett minneskort eller inte? Om ja, vilken minnesstorlek är att föredra?

Tack på förhand!!
    // siralex

Intressant fråga... I manualen står det att man ska sätta i ett kort för att spara data eller ett kartkort. Borde betyda att det funkar utan. Har faktiskt aldrig provat eftersom plotterdelen ju i princip bli värdelös utan möjlighet att spara waypoints o s v... Men lodet borde fungera.
    Å andra sidan förlorar du ju mycket av vitsen med ett kombilod. Sätt i ett vanligt micro SD eller micro SDHC-kort. Jag kör mest med ScanDisc 4 GB det räcker ett bra tag att logga på även om du har en karta sparad på.
    Genom att logga när du är ute så kan du genom Insight Genesis eller djupkarta (båda gratis) få användbara djupkartor över dina fiskevatten. För övrigt kanske det redan finns sådana kartor som andra loggat färdiga att bara ladda ner...
    Så köp du ett kort. Du kommer ändå att vilja ha det!
    Skitfiske!
    Gösta
    Senast ändrad av Gösta; 2015-07-14, 11:30. Anledning: Yrsläpp...

Kommentera

Du kan lage waypoints uten minnekort. Men hvis du vil ta back-up av dine waypoints må du ha minnekort. Men for å taskjermbilder, logge data for å lage dybdekart, og for å bruke et dybdekart i Eliten, må du ha et minnekort. Du bruker det samme minnekortet til å oppdatere softwaren i Eliten, noe du bør gjøre dersom det ikke er gjort fra før.
      Som Gösta sier trenger du ikke et veldig stort minnekort, og det kan gjerne være av lav klasse som for eksempel klasse 6.
      Team Colibri

Kommentera

Max 32gb, max klass 6 på vissa har jag för mig.

Kommentera

Har provat på fm och det funkar utan kort (så klart, Erik säger ju det)...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
          1 020 svar
          128 033 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Team Colibri  
          Startad av Daniel_w, 2023-06-19, 12:10