Hjälp med uppdatering Elite 5hdi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med uppdatering Elite 5hdi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med uppdatering Elite 5hdi

Hej, kan börja med att säga att jag är ny på det här med ekolod. Försöker att uppdatera lodet, laddar ner uppdateringen och lägger över det på ett sd-kort 32gb. När jag sätter i SD-kortet i ekolodet så kommer det upp att det uppdateras i någon sekund, men sen ändras texten. Då står det:

"Error update could not complete because update file is corrupted or unit is damaged"

Kan det vara fel på det nya SD-kortet eller nån som har vart med om samma och vet vad det kan vara för fel?

Tacksam för svar / Sebban

Börja med att formatera minneskortet så alla ev gamla skräpfiler försvinner och även om kortet är nytt ska det formateras innnan användning.

Nästa är att Du inte ska ta med alla filer till kortet som Du hämtar ner, det står i manualen på Lowrance hemsida vilken mapp som ska kopieras till kortet efter nedladdning, sedan ska plottern vara avstängd när kortet sätts i och startas med endast kortet med uppdatering i om Din enhet har dubbla kortplatser så ska kortet sitta i den primära läsaren alltså den som sjökortet sitter i normalt.
    Funkar det inte och Du får Error om korrupta filer så formatera om kortet och ladda ner på nytt, det hände när jag uppdaterade min HDS 10.a för några veckor sedan, men andra försöket så blev det bra och allt gick som planerat.

Kommentera

Tack för hjälpen Funkade på andra försöket när jag laddade ner filen på nytt och formaterade minneskortet.

Kommentera

Ursprungligen postat av sebban9 Visa inlägg
        Tack för hjälpen Funkade på andra försöket när jag laddade ner filen på nytt och formaterade minneskortet.
        Kanoners det ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
        1 020 svar
        127 705 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Team Colibri