Problem med uppdatering Elite-5 HDI - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med uppdatering Elite-5 HDI

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med uppdatering Elite-5 HDI

Hej!
    Jag tänkte jag skulle uppdatera mitt lod nu inför denna säsongen men det funkade inte så bra....

Får ett felmeddelande efter bara några sekunder av uppdateringen att "filen är skadad eller att det är fel på min enhet" alternativt så startar inte uppdateringen alls utan lodet låser sig på "uppstartsbilden".
    Har försökt 5-6 ggr nu....

Har ett nytt SD kort som fungerade när jag hämtade karta från social maps.

Jag köpte lodet nytt i september förra året och har inte gjort någon uppdatering av det.
    I övrigt funkar väl allt som det ska.
    Jag vill komma igång med Insight genesis och då vore det väl bra med uppdatering.

Nån som känner till vad problemet kan va eller vad jag ska göra?
    Har skickat frågan om problemet till Lowrance supporten med.

Kanske en dum fråga, men har du testat att formatera minneskortet, tanka ner uppdateringen igen, zippa upp den och lägga på kortet och köra igen? Mitt hdi-lod strulade också första gången jag skulle uppdatera, men funkade fint efter ovanstående manöver.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
      Kanske en dum fråga, men har du testat att formatera minneskortet, tanka ner uppdateringen igen, zippa upp den och lägga på kortet och köra igen? Mitt hdi-lod strulade också första gången jag skulle uppdatera, men funkade fint efter ovanstående manöver.
      Edit:
      Formatera har jag inte gjort, har dock testat tanka ner igen osv..
      Skall testas imorrn!
      Senast ändrad av zeke81; 2015-03-17, 23:45.

Kommentera

Det var viktigt att du formaterar som "FAT", och inget annat har jag för mig från min uppdatering.

Kommentera

För mig funkade inte uppdateringen över huvud taget. Inga felmeddelanden, inget hände över huvud taget. Gjorde som Erik Colibri sa men det hjälpte inte. Ringde Navico och fick utförliga anvisningar, försökte köra med mobilen i ena örat och kortet i det andra utan resultat. Skämt åsido så var det först när de skickade ett minneskort där de testat att nedladdningen fungerade som det fungerade i mitt lod också.
          Har du testat att snacka med dom. Min erfarenhet av deras kundsupport är minst sagt positiv!
          Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
            För mig funkade inte uppdateringen över huvud taget. Inga felmeddelanden, inget hände över huvud taget. Gjorde som Erik Colibri sa men det hjälpte inte. Ringde Navico och fick utförliga anvisningar, försökte köra med mobilen i ena örat och kortet i det andra utan resultat. Skämt åsido så var det först när de skickade ett minneskort där de testat att nedladdningen fungerade som det fungerade i mitt lod också.
            Har du testat att snacka med dom. Min erfarenhet av deras kundsupport är minst sagt positiv!
            Gösta
            Låter konstigt. Är du säker på att det inte är något fel på ditt microSD? En digital fil är en digital fil. Den ska inte vara annorlunda på ett ställe än ett annat, så länge hårdvaran den ligger på är ok.

Kommentera

Endel Elite 5 HDI har en bugg i den opprinnelige softwaren, som gjør at det blir skikkelig vanskelig å få de til å ta oppdateringer. Min egen var et eksempel på det, og måtte leveres inn for å få oppdateringen til å fungere. (Jeg prøvde med 5 forskjellige minnekort.) Etter den oppdateringen, har det gått fint å oppdatere den med senere oppdateringer.

Moral: Ta en prat med Navico.
              Team Colibri

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Låter konstigt. Är du säker på att det inte är något fel på ditt microSD? En digital fil är en digital fil. Den ska inte vara annorlunda på ett ställe än ett annat, så länge hårdvaran den ligger på är ok.
                Jag prövade liksom Erik flera olika minneskort utan att lyckas, kort som funkat för att logga på och spara IG-kort på...

Kommentera

Tack för svaren.
                  Nu har jag testat att formatera sd kortet.
                  Får samma meddelande eller så blir det som för Gösta, att den bara startar upp som vanligt.
                  Jag har väl en enhet med en bugg i då...attans.

Men det funkade ändå med IG och mina loggningar. Lite buggigt när jag loggade dock, lodet hängde sig.
                  Jag får väl ta en kontakt med navico men att skicka in maskinen nu känns lite sådär..
                  eller är dom snabba?
                  ¨¨

Kommentera

Bare så folket skjønner hva vi snakker om.

Først sånn:
                    Click image for larger version

Name:	blogger-image--340251668.jpg
Views:	1
Size:	96,2 KB
ID:	1777344

Men så sånn:
                    Click image for larger version

Name:	blogger-image--1642652634.jpg
Views:	1
Size:	73,3 KB
ID:	1777345

At den leser IG-kartet på samme brikke tyder på at det ikke er noe galt med selve minnekortet, men at du er like heldig som meg og må sende den inn. Eliten henger seg under logging med original software, det er i seg selv en grunn til å komme opp på 4.0.
                    Team Colibri

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av badpitt, 2013-08-26, 12:15
                    1 020 svar
                    127 769 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Team Colibri