Fick höra i går att den modellen inte var så bra. Men vad som var dåligt visste inte personen riktigt är det någon som har hört något negativt om den??
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Beason 585 c
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Patrik TEAM HANSVIK Visa inläggFick höra i går att den modellen inte var så bra. Men vad som var dåligt visste inte personen riktigt är det någon som har hört något negativt om den??
Med dom äventyren Pikeless ger sig ut på så tror jag inte han skulle behålla båten om den inte funkade för havsäventyr.
-
Ursprungligen postat av Patrik TEAM HANSVIK Visa inläggFick höra i går att den modellen inte var så bra. Men vad som var dåligt visste inte personen riktigt är det någon som har hört något negativt om den??
Beason 585C är en kanonbra båt ur kvalitetshänseende, det enda som inte är bra med den är att den kräver stora motorer då den pga skrovform och egenvikt blir tungdriven, men det är just dessa egenskaper som gör den till en så bra och sjövärdig båt, så det blir en avvägning där egenskaper står mot driftskostnader och Dina behov och bara Du kan avgöra om den ekvationen går ihop.
När båten kom ut på marknaden var stora törstiga motorer inget som ansågs som ett problem då soppan var billig, men idag har det stor betydelse och då slår vissa ner på det som en dålig egenskap vilket det ju kan ses som men det har inte med båtens kvalitet att göra utan beror enbart på förändrade förutsättningar och annat tänk som inte fanns när den båten byggdes.
Kommentera
-
Har enbart hört negativa saker om de äldre modellerna av Beason 585, alla brister försvann när man byggde in badbryggan i skrovet, vet dock inte exakt när detta gjordes.
Hur som helst, de äldre modellerna med gamla badbryggan skulle visst vara lite "slingriga" i låga farter, ungefär som en båt med riktigt djup v-botten. Det vill säga blir lite svåra att styra i farter under 10-12 knop, och att de vill gärna slingra sig fram lite.
Sen så har den rätt hög planingströskel, så man behöver stå på rätt bra för att få upp den i planing. Väl uppe så går den grymt bra i sjön, ju fortare dessto bättre typ!
Om du märker av problemen ovan, så släng på ett par riktiga trimplan och dom är borta för alltid.
Sen så är det som med alla äldre Beason båtar, finnishen är inte alltid den bästa, rå plast sticker fram lite här och där under däck och i skarvar, men se det som ett tecken på att de inte snålat med plasten.
Om du vill så kan vi ta en tur på sundet i veckan, så får du en möjlighet att se om det är en båt som kan passa dig.
Kommentera
-
Bara hört gott om den båten. Dessutom är det typ den manligaste båten som finns i den klassen=) Rejält byggd med stridsvagnskänlsaEn bekant har en 585 med Szuki 140 å den ger fartresurser som räcker gott. Skulle kanske kunna gå med en mindre motor...
Kommentera
-
Nä det tog jag med en nypa salt!! då det var första gången jag fick höra något negativt om Beason, ja egentligen fick jag inte det för han kunde ju inte säga vad det var. Men jag bara undra om ni visste något. Själv så har jag inte kommit längre i mitt båtköp! då jag väntar på att Lars sköld ska höra av sig angående en Rocad 6,60 så vi får se vad som händer!Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Patrik TEAM HANSVIK Visa inläggNä det tog jag med en nypa salt!! då det var första gången jag fick höra något negativt om Beason, ja egentligen fick jag inte det för han kunde ju inte säga vad det var. Men jag bara undra om ni visste något. Själv så har jag inte kommit längre i mitt båtköp! då jag väntar på att Lars sköld ska höra av sig angående en Rocad 6,60 så vi får se vad som händer!
Hur som helst, köper du en Rocad så lär du inte bli besviken. Vill du ha lite åsikter om extrautrustning som är bra att beställa samtidigt med båten, så hör av dig.
/D
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Danne67 Visa inlägg6,60??? Har det kommit en ny modell? Eller är det 606;an du menar?
Hur som helst, köper du en Rocad så lär du inte bli besviken. Vill du ha lite åsikter om extrautrustning som är bra att beställa samtidigt med båten, så hör av dig.
/D
Men i ärlighetens namn så ska det mycket till för att stoppa en Rocad 606.a vad gäller väder och sjögång, är ganska övertygad om att alla med förnuftet i behåll har gett upp långt innan skrovet når sin övre gräns, vet iaf att jag gör det.
Kommentera
-
Nä det är en 6,60 missa en som var till salu med några dagar. Och som Rospigg sa så är det en föregångare till 706.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av AmialaJa det är tajt där. Min båt är modell -17 så sannolikt lite annorlunda; men skickar bild på hur jag...1 Foto2025-04-13, 20:51
-
av MonkfishVar inte direkt nöjd med Helix5an som följde med båten. Efter mycket mätande och lite installation så...1 Foto2025-04-12, 07:19
-
av StyvCoolingHej!
Det här blir mitt första inlägg efter idogt lurkande
Fick ett bra pris på en plastbåt...2 Foton2025-02-05, 20:22
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 926 visningar