Buster M1 hjälp med mått. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster M1 hjälp med mått.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster M1 hjälp med mått.

Har beställt en ny buster M1 -25 som kommer levereras i vår och tänkte beställa lite grejer till den redan nu.

Vet inte hur folk har löst monteringen av ekolodet när det verkar vara begränsat med plats framför ratten.
    Sen tänker jag att om man monterar fast där så skymmer man ju sikten väldigt mycket.
    Om någon har någon bild så posta gärna.

Tänkte därför montera det med ett portabelt fäste (RAM-Mount) och behöver då veta diametern på rundstången som går runt rutan samt diametern på relingen som sitter på skrovkanten till höger om styrpulpeten.

Sen har jag en fråga till. Fästet för givaren till ekolodet är det något som sitter som standard på akterspegeln eller är det något man måste köpa till och montera dit själv?

Tack!
    Senast ändrad av Docboy82; 2025-02-23, 20:29.

Har ett 9-tums load bakom ratten på ett skruvat fäste. Tycker inte det skymmer något. Går ju att fälla in också om man vill men jag ville ha avtagbart.

På min satt det ett ekolodsfäste, ett justerbart när jag köpte båten ny. Men jag skulle ringa och kolla med den du köpt av för att vara på säkra sidan.

Ska du ha frontmonterad elmotor? Det var lite stök att få av och på främre plåten så man kom åt att dra fast bultarna till snabbfästet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
    18 svar
    5 900 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Lärka
    av Lärka