SHIMANO CURADO NU TILL SUPERPRIS PÅ SPORTFISKEPRYLAR.SE - 1995 kr (ord. 3995 kr) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SHIMANO CURADO NU TILL SUPERPRIS PÅ SPORTFISKEPRYLAR.SE - 1995 kr (ord. 3995 kr)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SHIMANO CURADO NU TILL SUPERPRIS PÅ SPORTFISKEPRYLAR.SE - 1995 kr (ord. 3995 kr)

Curado 301 E - Nu till superpris hos Sportfiskeprylar.se och Söder Sportfiske.

Click image for larger version

Name:	curado.jpg
Views:	2
Size:	113,4 KB
ID:	1807537Click image for larger version

Name:	rullrea2.jpg
Size:	250,9 KB
ID:	1807538

Detta är en rulle för dig som vill fiska med prylar i toppklass. Normalpris 3995 kr och nersatt till 1995 kr, dvs. under ord. inköpspris.

Shimano Curado utgår ur Normarks sortiment därav superpris då vi köpte upp alla rullar dom hade kvar. Nu har vi alltså Frambromsad Shimano Twin Power 2395 kr, Daiwa Saltist (1995 kr), Daiwa Pluton (3995 kr) och Curado till absolut det bästa priset som går att hitta på den svenska marknaden (hittar ni lägre så säg till!). Passa på att köpa en värstingrulle till superpris - vi kör på med dessa erbjudanden så långt lagret räcker.

Info om Curado:
    Shimano Curado 301 E är en lågprofilrulle av toppklass tillverkad i Japan. Allt med absolut senaste teknik: rullhus, nyutvecklat drev, bromssystem, spole. Perfekt för jerkbaitfiske och spinnfiske! Rullen har 5 kullager och ett rullager. Behändig sidogavel. Shimanos VBS coh Super Stopper, Dartanium Dragbroms, rullhus och spole precisions bearbetade.

Rullen är vänstervevad.

Tekniska Egenskaper
    *Stjärnbroms
    *Hypergear
    *Variable BrakeSystem
    *Super Stopper
    *DartaniumDrag
    *Sidogavel
    *Dubbelvev
    *Vikt: 295 g
    *Utväxling: 6.2:1

info om övriga rullar hittar ni som vanligt på www.sportfiskeprylar.se eller i vår butik Söder Sportfiske på Hornsgatan 123 i Stockholm.

Välkommen in eller lägg en order här på sajten, direkt länk till produkten >>

Click image for larger version

Name:	curado.jpg
Size:	113,4 KB
ID:	1807537Click image for larger version

Name:	rullrea2.jpg
Size:	250,9 KB
ID:	1807538
    Senast ändrad av ThePikeHunter; 2011-09-30, 08:47.
    Söder Sportfiske - Vi har inte råd att sälja skräp
    www.sportfiskeprylar.se

Ok, ni ville att man skulle säga till så - till! Jag har sett att rullen säljs för 120 USD på många ställen och även med frakt, tull och moms blir det billigare.

Kommentera

Oj, det var billigt. Vi menade såklart på den svenska marknaden. Men en Curado 301 E är japantillverkad och kostar normalt 3995 kr i Sverige. Att få den för 120 USD låter extremt billigt och måste vara århundradets klipp. Vi lämnar dock 5 års svensk garanti. Rullen är helt brutalt bra och vi rekommenderar den vare sig du köper den hos oss eller utomlands.

Tex. på Cabelas (som normalt är mycket billiga) kostar en Curado 301 E $249 (ca 1700 kr + frakt + tull + moms) vilket innebär att du landar på ca 2500 kr minst utan garrantier. Dvs. 500 kr mer än vårt pris. Jag tror eventuellt att du tittat på en Curado i 200 storlek vilka säljs till lägre pris?

Läs gärna omdömen på denna rulle här: http://www.cabelas.com/product/Shima...s#productChart
      Söder Sportfiske - Vi har inte råd att sälja skräp
      www.sportfiskeprylar.se

Kommentera

Hur är denna i jämförelse med ABU:s Revo Toro 50? Likvärdiga?
        Henric Olsson

http://heinrich1979.blogspot.se/

Kommentera

Båda är mkt fina (Curado/Toro) men jag personligen föredrar Toro eftersom den har synkroniserad linspridare vilket är att föredra med tyngre beten..

Kommentera

Ursprungligen postat av ThePikeHunter Visa inlägg
            Oj, det var billigt. Vi menade såklart på den svenska marknaden. Men en Curado 301 E är japantillverkad och kostar normalt 3995 kr i Sverige. Att få den för 120 USD låter extremt billigt och måste vara århundradets klipp. Vi lämnar dock 5 års svensk garanti. Rullen är helt brutalt bra och vi rekommenderar den vare sig du köper den hos oss eller utomlands.

Tex. på Cabelas (som normalt är mycket billiga) kostar en Curado 301 E $249 (ca 1700 kr + frakt + tull + moms) vilket innebär att du landar på ca 2500 kr minst utan garrantier. Dvs. 500 kr mer än vårt pris. Jag tror eventuellt att du tittat på en Curado i 200 storlek vilka säljs till lägre pris?
            Jag hittade på 50, 200 och 300. Tror faktiskt att 300 var billigast. Men ni har ett shysst pris för att vara i sverige i a f. Om bara någon av dem hade haft en gammaldags fungerande knarr på slirbromsen hade jag köpt en... Men jag klarar inte av att fiska med dagens tysta rullar. jag vill ha skriiiik när fisken rusar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Höstrusk Visa inlägg
              Ok, ni ville att man skulle säga till så - till! Jag har sett att rullen säljs för 120 USD på många ställen och även med frakt, tull och moms blir det billigare.
              Vart hittar du en 301E för 120USD? Ebay ligger de på runt 200 med frakt.

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
                Vart hittar du en 301E för 120USD? Ebay ligger de på runt 200 med frakt.
                Googla och du skall finna

Kommentera

har googlat och inte ens beggade går för 120USD ...

hittade en butik som påstod dom sålde för 195USd men där kunde man dels inte beställa från europa och de hade dem inte i lager samt såg allmänt suspelta ut.

Kommentera

Jag tycker att 1995 är mkt bra pris för en rulle av denna kaliber.
                    Jag äger två sådana och är mkt mer nöjd. De har fått rejält med stryk och fungerar fortfarande klockrent. Kan inte tänka mig byta till några andra rullar. Min fiskekompis F. har bytt ut hans Toro ett par gånger under två års tid, bara som en liten jämförelse.
                    Vad ingår i svensk garanti då? Vad kan ni eller rättare sagt Normark erbjuda som gör detta till ett riktig klipp.

Häls /T
                    Senast ändrad av tonyex; 2011-10-06, 22:33.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                    1 251 svar
                    102 266 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av gabbu, 2014-09-13, 19:28