Blekinge Gäddfestival 2011 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge Gäddfestival 2011

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Simonb Visa inlägg
    hur lyckas du bli ff om jag får fråga? vi hade trögt fiske och kom ändå upp i 28 gäddor i våran båt på två mann och två dar, dock var det lustigt då vi bara fick smått, vart vi än fiskade. tror våran längsta låg på strax över 70cm bara :/ men det var en rolig helg ändå!
    Ja, den frågan ställde vi oss också, det var nämligen inte bara jag som blev ff, även min fiskekamrat gick samma öde till mötes. Vi är båda tämligen inbitna gäddfiskare. Däremot hade vi svårt att komma ut till de ställen vi ville. Underdimensionerad båt med begränsad aktionsradie och vääääldigt långsam. Vi var även låsta rent geografiskt till vatten som inte är vårat förstahandsval. Dock borde vi lyckats peta upp någonting under i alla fall lördagen. Vi vände ut och in på våra betes samlingar och provade allt vi hade med oss. dvs 3 spannar jerkbeten och ett par lådor konventionella beten som wobblers, skedar, spinnare och flugor samt gummibeten. Allt detta provades i tempo från sengångare till hysterisk turbo.

Om jag får ställa en stilla fråga till dig Simonb, i vilken typ av lokaler hittade ni fisken?
    Vi kunde bara fiska inre mellanskärgård och inåt.
    En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
    http://mothugget.blogspot.com/

Kommentera

oh fan det lät inte så kul :/ det var ju första gången jag fiskade i blekinge, och jag tyckte det var väldigt speciellt mot att fiska här i oskarshamns trakten och kalmar sund där jag är van, i blekinge är det mycket klarare vatten stundtals och man fiskar mer i så kallad "lax och öring" botten, dvs tång, sten och sand botten, mycket vid grynnor, öar osv. i helgen hade vi bäst fiske i vikar och längst land där vinden låg på. gärna där det var lite sjögräs (nate). Det är ju lite annorlunda att fiska här uppe enligt mitt tycke, mer stora vassvikar här med dy och gräs botten och bra mycket grumligare vatten Känns mer "gädda" på något sätt, men det är ju vad man är van vid, men jag tycker det var svårfiskat iaf när det var så klart vatten.
      Vi fiskade runt Hasslö gjorde vi
      Senast ändrad av Simonb; 2011-10-11, 18:45.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
      1 251 svar
      102 457 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48