Höstklipp Sportfiskebåt Buster M - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höstklipp Sportfiskebåt Buster M

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [Fiskesnack] Höstklipp Sportfiskebåt Buster M

Sportfiskepaket!

En flexibel oöm sportfiskebåt av klass!

Buster M (4,65 x 1,85) av 97 års modell tillsammans med en Evinrude Etec 40hk 2009 års modell.
    Trailer Fogelsta 756, 2002 års model (80km/h bromsad).
    Ekolod Lowrance X125 och Garmin GPS 152.
    Rostfri spöhållare i aktern för 5 spön. Två LMP spöhållare jämte styrpulpeten ingår också

Båten är maxad för fiske med diverse praktiska lösningar. Kör trolling, jerkbait, flötes trolling. För mig en ultimat fiskebåt. Båten förvaras inomhus året om. Finns inga nackdelar med Buster, oöm, stabil, underhållsfri, säker, smidig samt mångsidig.

Nya bromsar, vajrar på trailer samt besiktigad 2010. Stabil och körvänlig trailer.

Motorn är en Evinrude Etec 40 hk. Grymt vrid, bra förbrukning, tyst samt driftsäker. 300 timmars intervaller mellan service, automatisk vinterkonservering

700varv vid minsta gas = 2,3-2,5knop, Full gas = ca 26-28knop. 2 drivankare (ingår) samt 700 varv = 1,3 knop. Underbar motor. Motorn kommer att servas på Kode Marin innan försäljning (oavsett antal timmar på uret).

Mailar gärna bilder om någon är intresserad. Testkörning lokalt i Mjörn, Anten, Aspen eller Göta älv vid önskemål... Hör gärna av er vid intresse.

Nypris trailer ca 20 000, motor ca 52 000, ekolod 3500.-, GPS 2500.-, spöhållare LMP 250.-/st = ca 79 000 + båt

Mitt pris på detta paket är 91 500.-

Haft båten i 8 år och det känns tungt att lämna över den.
    Kan lösa vinterförvaring inomhus vintern 2010

Eventuellt så kan jag sälja loss djupriggar 2 x cannon Easytroll inkl svängplatta, frontmonterad elmotor Watersnake 54 saltvattensmodellen samt spöhållare Normark de Lux (6 st). Ihop med båt säljs paketet för 12 000.-, i annat fall 15 000.- (nypris ca 20 000.-)..
    Med vänliga hälsningar
    Fredrik Aremyr 0706-762680[
    Bifogade filer

Tjena Fredrik

Du kan inte sälja enbart elmotorn till mig.
    Köpte en buster r förra veckan som jag håller på att fixa ordning.

Mvh:kent sundin

Kommentera

Inga problem Kent, kompispris 100 000 men då får du en båt på köpet

Kommentera

Ett sundin bete=Båten.

Kommentera

Halloj.
          Vart ligger baten? Är pa jakt efter ny, sen far man se om det blir denna eller annat
          Varför gör du dig av med den?

MVH
          /Nathe

Kommentera

Hej Nathe

Varit bästa kompis med denna båten i 8 år !!!!!! Kan bli blind och ändå fiska från denna båt. Finns inte en stund jag ångrat köpet av denna. Kombinationen med Etec i aktern sedan 09/04 samt Watersnake 54 i fören har gjort fisket till ett sant nöje. Är ute på vattnet mer än ofta och har sedan länge sneglat på en Buster X med dubbelpulpet och stolar. Ser lite för och nackdelar med att byta men det kan vara dags att uppgradera. Kravet är dock att jag får vad jag vill ha för mitt båtpaket. Är inte desperat och kan sälkert fiska i 5-10 år till ifrån min "vän".

Har funderat fram och tillbaka på ett vettigt pris på mitt paket som innefattar allt man kan behöva för att kunna jerka, trolla, verticalfiska eller flötestrolla.

Allt är begagnat men välskött. Motorn är en dröm, trailern besiktigad och bromsar mm är bytta nyligen. Båten är en slitvarg med några skavanker här och där men läcker inte en ml. Sedan gillar jag dekaler men dom tas bort lätt vid önskemål. Båt och trailer står inomhus året om dvs allt torkas och tas om hand efter varje fisketur. Elen på båten är genomgången och väl uppmärkt. Allt är avsäkrat med lätt tillgängliga säkringar. Dot it lamper i hela båten gör att trivselnivån nattetid e på topp.

Båten står i mitt garage i Lerum strax utanför Göteborg. Har fått lite bud som jag går och funderar på. Båten kommer fotas i morgon då en spekulant är ifrån Umeå och inte har möjlighet att svänga förbi.
            Senast ändrad av Aremyr; 2010-11-13, 20:59.

Kommentera

Tack för snabbt svar, undrar ett par grejer till bara.
              Dina canoner, har du nitat ett plåtfäste i båten och sen monterat dit dom? Alltså blir det hål kvar när du plockar bort dom/fästet?
              Vet du om skenan till din watersnake är detsamma som för en minn-kota? Tänkte nämligen mecka dit min.
              Finns det utrymme i aktern för att sätta dit en till elmotor utan större ingrepp på båten? tror att en bild blir lättare
              Och sist men inte minst:
              Jag har ingen erfarenhet av E-tec motorerna, har hört massa gott om dom men dock undrar jag främst hur dom ställer sig mot en 4-taktare (har fått för mig att E-tec är 2-takt) vad gäller förbrukning. Är Etec tänkt att konkurera med optimax motorerna som är 2-takt men drar knappt mer än 4-takt dock bullrar en hel del?

Du får gärna skicka detaljbilder, bor nämligen i stockholm så det blir en bit att åka. Du kan PMa på FS eller maila till guter@kth.se

Tack för hjälpen

/Nathe
              Senast ändrad av nathe01; 2010-11-14, 11:49.

Kommentera

Tjena Nathe

skickat mail med bilder

MVH
                fredrik

Kommentera

Motorlås och hållare med Lindys markeringsbojar ingår o-så, Var ute idag och testade båten samt fotade lite, lägger strax upp lite mer bilder

Kommentera

Båten kommer visas på Söndag i Mjörn/Alingsås

Ring om intresse finns

har även filmer på dropbox

MVH
                    Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg