Traderas köparskydd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Traderas köparskydd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Traderas köparskydd?

Först och främst så vill jag informera om att detta inte är någon annons ifall att någon missat det, om admins vill ta bort det här så får ni gärna göra det men detta är något som troligtvis kan gynna alla fiskekompisar!

Jag har, som många av er andra köpt och sålt en hel del prylar på tradera genom åren, framför allt fiskeprylar. Jag var en gång i tiden också ny på det och lite nojjig. Kan man lita på den man köper av? Kommer jag att få mitt paket?
    Intrycket av tradera har alltid varit gott, fiskekompisar över lag har alltid varit reko människor, jag har alltid fått det jag köpt, både på fiskesnack, tradera, blocket etc.

Genom åren har bedrägerier blivit allt vanligare, klart att man har hört om folk runt omkring sig som på ett eller annat sätt blivit lurade, det har ju helt klart fått en att fundera några varv extra innan man köpt något, kanske kikat lite extra på betyg och omdömmen generellt.

Nu till saken. Tradera har sen gammalt haft köparskydd, något som man själv har kunnat välja om man varit osäker eller velat ha det, dock till en extra kostnad.

Nu har tradera ändrat detta, nu är det obligatoriskt över 200kr! En del av er har kanske noterat detta, en del av er kanske bara åker med av farten och tänker "äh det är ju bara 10 spänn, vem orkar bry sig!"

Men!

För oss som kanske då och då säljer eller köper något drag hit och dit för att bättra på utbudet i draglådan eller lyxar till det med en bättre begagnad rulle så adderar detta till en onödig kostnad, något som kanske inte är önskvärt? Fisket kan vara tillräckligt dyrt ändå om man själv tillåter det.

Okej tänker ni, vafan gnäller han om?

Om ni, som jag, handlar fiskeprylar för låt oss säga för enkelhetens skull 5000kr om året, är ni intresserade av att betala en femhundring extra för köparskydd? Nu kanske jag överdrev lite för att få till lite dramatik men ni förstår principen.
    I mina ögon skall detta vara ett val, vill man ha skyddet så är det ju bra om det finns men att påtvinga detta är ju skandalöst!

Min önskan, (förhoppningsvis tänker ni själva likadant) är att detta ska tas bort.

Självklart finns det idioter här och där som försöker blåsa folk men ni är inte sånna, fiskekompisar är vettigt folk! Inte fan säljer man ett spö som man knäckt toppen på!? Man går vidare och köper ett nytt, man vill ha mera och flera!

Kan vi alla hjälpas åt? Dra ett mail, en chatt eller ett klagomål till tradera? Snacka med nån polare eller fiskeglad kollega? Ju mer informationen sprids desto bättre!

Detta gäller ju så klart inte bara fiskeprylar, det gäller allt på tradera så om man köper andra prylar blir man ju också drabbad.

Förlåt för lång text, bägaren rann över efter en lång arbetsvecka. Troligtvis blir jag på bättre humör efter helgen, planerar fiske på lördag (psst säg inget till frugan, jag har sagt att bilen behöver lagas).

Tack till Pontus för affären på fiskesnack i veckan, tatulan ska få bekänna färg snart!

Ta hand om er alla fiskekompisar och skitfiske på er! Må helgen bringa kilos borrar och 100+ gäddor.

PS, letar ni efter fina spön för borre, gädda eller havsöring så har min vän Mario tagit fram helt magiska spön, finns att beskåda på dittdrag.se

Håller helt med. Tradera har redan en avgift för säljaren. Jag misstänker dock att de i allt större utsträckning kommer försöka lägga den på köparen för att med "gratis annonsering" kunna lättare konkurrera med FB Marketplace, Blocket m.m.
    Risken blir väl att mer skit hamnar på tradera samtidigt som tradera mjölkar mer deg...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
    1 251 svar
    102 518 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Piscantur stercore  
    Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48