Intressekoll på Amba 2500C utan serienummer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Intressekoll på Amba 2500C utan serienummer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Intressekoll på Amba 2500C utan serienummer

    Tja!

    Har en sådan här i ägo från min farfars tid på Abu.

    ​​​​​​Den är fullt fungerande och har den där udda backslag/vev grejjen, inget instant reverse här inte.

    Det intressanta med rullen är att den inte har något serienummer på stativets fot. Den har alltså tagits ur produktionen innan nummer stämplats in.

    Jag vet inte hur ovanligt detta gör den, men jag kan inte tänka mig att marknaden är mättad av likadana.

    Silvrig är den. Bilder kan läggas upp om nåt intresse för den väcks hos någon. Ser ut som alla andra i silver.

    Är du intresserad av den, ge mig ett bud så får vi se vad som händer. Bilder fås vid visat intresse.

    Eller så kanske ja laddar upp här. Får se.

    Skriv inte om du inte är seriös. Arvegods.

  • #2
    Varför lägger du inte en bild i tråden? Det är lätt att göra, och det finns inga skäl att låta bli.

    Kommentera


    • #3
      Kan jag givetvis göra, och lär väl göra men har fokus på sälja andra fiskesaker och tänker att dom som verkligen är intresserad av en sådan här rulle kommer skriva PM till mig. Hur den ser ut vet alla.. Va får du ut av det liksom? Det speciella är inte utseendet utan att den inte har serienummer.

      De är däri värdet ligger. Fullt fungerande i ganska så bra skick utvändigt. Sett rullar på ebay för 400$ u betydligt sämre skick o rullar för 250$ på ebay, men dom rullarna har serienummer vilket den jag äger INTE har.
      ​​

      Kommentera


      • #4
        Utan chassinummer är väl även chassi du byter om du gör det ? Prisbilden på gamla ambassadeurer är knepig för det känns som att på tradera iallafall är det många som bytt ägare flera ggr till högt pris för att på nåt viss befästa värdet på rullen så att marknadsvärdet ska hållas högt .
        en rulle är värd det man är beredd att betala inte mer -sen vad summan blir är nåt annat men utan bild är det nog svårt att finna intresserade alls

        Kommentera


        • #5
          Jag är ju inte kundkretsen (retroinriktad eller samlare som uppfattar ett värde i det ovanliga) men det sägs att en bild säger mer än tusen ord och något ligger det säkert i det, många men inte alla av oss faller, iaf initialt för utseendet... ;-) Å andra sidan, söker man en 2500 så är ju ett pm en ringa inledande insats...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av MathiasJK Visa inlägg
            Kan jag givetvis göra, och lär väl göra men har fokus på sälja andra fiskesaker och tänker att dom som verkligen är intresserad av en sådan här rulle kommer skriva PM till mig. Hur den ser ut vet alla.. Va får du ut av det liksom? Det speciella är inte utseendet utan att den inte har serienummer.

            De är däri värdet ligger. Fullt fungerande i ganska så bra skick utvändigt. Sett rullar på ebay för 400$ u betydligt sämre skick o rullar för 250$ på ebay, men dom rullarna har serienummer vilket den jag äger INTE har.
            ​​
            Kanske är det en del av oss som skulle kunna vara intresserade, men inte vill ta upp säljarens tid genom att beställa bilder, och det sedan leder till att det inte blir någon affär. Då har PM-växlingen och eventuella mejl varit helt i onödan. Och som säljare blir man bara irriterad över folk som upptar ens tid till ingen nytta.

            Bilder och också pris i en säljannons ökar möjligheten till affär ganska väsentligt. Och så slipper man tjatigt folk - mina frågor hade du sluppit att reta dig på om du lagt ut uppgifterna direkt.

            Kommentera


            • #7
              Att den inte har något serienummer kommer sannolikt dra ner värdet då det inte är en ”original” rulle
              Utan antingen ett hopplock av delar, eller så har stativet med serienumret bytts ut någon gång under årens lopp, kanske pga skada?
              Då har original stativet blivit bytt mot nytt utan serienummer.

              Men som sagt en bild hade vart intressant.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
              1 255 svar
              102 107 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Classe69  
              Startad av gabbu, 2014-09-13, 19:28
              3 svar
              811 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gusta
              av Gusta
               
              Startad av Classe69, 2023-02-09, 12:47
              19 svar
              508 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Classe69  
              Startad av Jonroo, 2023-05-30, 21:00
              9 svar
              1 054 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jonroo
              av Jonroo
               
              Startad av sandmark, 2023-06-08, 15:55
              6 svar
              416 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Benjamin S  
              Arbetar...
              X