Daiwa Tatula 300LH och flera spön för gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Tatula 300LH och flera spön för gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Tatula 300LH och flera spön för gädda

Hallå Forumvänner! BILDER FÅS NÄR INTRESSE VISAS

Har några fina gäddspön och en rulle som inte blir använda och tänkte att jag lägger upp en annons även här för dom som eventuellt inte har Facebook.

Alla prylar är i absolut nyskick eller väldigt nära nyskick då jag vårdar mina prylar nästan för försiktigt.

Iallafall så är följande till salu:

Daiwa Tatula 300 LH 6.3:1

Är alltså en vänstervevad pansarvagn du kan kasta allt du vill med utan att tveka, den klarar av det.
    Är använd någonstans runt 10 gånger så den är i perfekt skick. Inte ett märke eller repa på rullen och den är även nyservad.

Linintaget är på 85cm. Ni som kollar på denna annonsen vet vad för rulle detta är så jag skriver inte upp all specifikationer rullen har här.

Helt ny Spiderwire 8 stealth Blue Camo 0.30mm/36kg på rullen, aldrig rört vattnet.

Priset är 1500:- BVSA

Spön:

Westin W3 Powercast -T 2gen 8'3" 20-80g

​​​​​​FInt spö för downsize gäddfiske. Går givetvis att använda till andra arter men jag har använt det en kort period för mitt fiske från land med lättare drag. Djup aktion som är moderate, inte moderate fast.
    Kastar riktigt bra och är för sin längd smidig om man som jag ofta fiskar där sjökanten enbart erbjuder fåtal platser att kasta ifrån.
    Det tål att kasta 80g med men jag hade nog klassat det 20-70g.

Spöt är inte använt många gånger och i totalt nyskick. Verkligen 9.8/10 I skick. Har själv betalat 1300 för det, men billigast online just nu är 899:- på rea så jag tycker att 700:- är ett rimligt pris.
    Om du anser annat så kan i nog komma överens.

​​​​​
    Berkely Zilla Pike Jerkbait 6'4" 30-80g

Detta spöt.. Det är helt fantastiskt för lättare hårdbeten och särskilt jerkbaits. Om du ofta kastar 10cm och 12cm jerkbaits på 20-30g så är det här vågar jag påstå är det bästa Pure Fishing har i sitt sortiment, det är perfekt klassat 1-3oz för Lazy Jerk 155 på 85g klarar det av att kasta utan problem men inte mer än så.

Det hanterar alltså i stort sett alla jerkbaits på marknaden förutom de riktigt stora betena då.

Är inte i närheten av ABU i klassning, detta är korrekt klassat och inte överklassat, ABU sätter en alldeles för låg lägre vikt på spöt än spöt klarar av att kasta effektivt.. Deras 30-100 är snarare 50/60-120g.

Här har du spöt om du vill njuta när du downsizar eller kör normala jerkbaits och vill komma långt i kastet.

30 tons klinga med ett skönt rullfäste.

Detta spöt vill jag egentligen inte sälja för SÅ skönt är det att fiska jerkbaits med, men jag är i behov av pengar.

Billigast online är 799:- så jag tänkte att 500:- är ett vettigt pris
    Skicket är 7,5-8/10. Inga märken eller skador men spöt har röda EVA handtag som är svagt smutsiga och man ser vart jag palmar rullen på EVA handtaget svagt.

Alla varor kan skickas. Allt är billigare vid snabbare affär och då menar jag från kontakt med mig tills jag har blivit betalad, och från kontakt tas efter denna annons läggs upp.

Kan skicka spöna i likadana lådor som alla online företag använder med antingen Schenker eller DHL så du verkligen får ett helt spö hem.

Tillkommer antagligen ett spö till om någon dag.

Allting är diskuterbart!

Kan eventuellt tänka mig en Savage Gear SG6 250 LH 8.1:1 vänstervevad att byta mot eller liknande deal.

Fridens fiske vänner!!

Bor i Svängsta och det vet ni ju vart det ligger nånstans här i vårt avlånga, otroligt fina land.

Kan hämtas i Svängsta istället för skickas om du bor nära.

Önskar er alla annonsläsare ett totalt värdelöst fiske, hoppas du inte ens får se en gädda nästa gång du fiskar!

Fridens, JK

Tja!

Har du kvar Daiwa Tatula 300LH?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
    1 251 svar
    102 321 visningar