JW Backlip och Gargamel/Glures Vela. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JW Backlip och Gargamel/Glures Vela.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi gör så här. Tycker du att du blivit lurad och inte vill köpa den om DU vinner auktionen, så skriv det här och nu. Så besvarar jag dig.
    Det är en jävla Traderaauktion, för mig i mitt formulerande är den unik, det var så jag tänkte. (Se ovan beskrivning)
    Förlåt om jag inte googlade ordet innan jag skrev annonsen.
    Att fela är omänskligt, var det ngn som sa, vem minns jag inte.
    Känns ok för er, Kocken1, Gobben? Alltså, på ren svenska, är du högsta budgivare NU och priset inte stiger mer, och känner dig lurad?! Då betalar du inte! Sen ska jag tänka på hur jag formulerar mina Traderaauktioner kommande.
    Til tops bestefar!
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Men kom igen. Vad mer begär du?
      Jag är väl tillmötesgående om ngt.

Kommentera

Ursprungligen postat av ThePikeFather Visa inlägg
        Vi gör så här. Tycker du att du blivit lurad och inte vill köpa den om DU vinner auktionen, så skriv det här och nu. Så besvarar jag dig.
        Det är en jävla Traderaauktion, för mig i mitt formulerande är den unik, det var så jag tänkte. (Se ovan beskrivning)
        Förlåt om jag inte googlade ordet innan jag skrev annonsen.
        Att fela är omänskligt, var det ngn som sa, vem minns jag inte.
        Känns ok för er, Kocken1, Gobben? Alltså, på ren svenska, är du högsta budgivare NU och priset inte stiger mer, och känner dig lurad?! Då betalar du inte! Sen ska jag tänka på hur jag formulerar mina Traderaauktioner kommande.
        Til tops bestefar!
        Tjena frallan.

Nej jag har aldrig känt mig lurad, leder inte för tillfället heller. Skulle inte heller känna mig lurad om jag vann den högre än den ligger nu.
        Jag kan däremot tänka mig att gemene man kanske skulle det när han står i båten och skryter om sin one off och hans polar tar upp nåt ur lådan och säger, fan vad kul, jag har också en sån.

Du måste ju förstå vad jag/vi frågar/anmärker på?

Du sätter väl inte ut ett bete och skriver fast sink bara för du inte vet densitet, skriver brunnberg för du inte vet vem som byggt tailen?
        Jag frågade ju från början för JAG ville veta innan jag gick loss på riktigt, sen vet jag inte hur jag skulle tolka ditt svar.
        Antingen så förstod du och skojade till det, alternativt sket du i det, därav min fråga om du var ironisk.
        Absolut, det är bara en traderaauktion, men man måste ju fortfarande få vad man tror att man köper. Särskilt från en insatt fiskekille (nästan guru) som dig :-)

Jag är inte ens lite grinig, sur, besviken eller dylikt.

Pusskjam hamstertulpan.

Kommentera

Mathias, (och alla andra såklart)
          För att undvika missförstånd och oklarheter så kommer jag skriva dessa rader utan ironi, skämt eller liknande.

Jag menade "unik" som i att denna är inte vanlig. Inte oneoff, eller att du kommer bli ensam i världen om du köper denna. Fel av mig, unik betyder en av sitt slag typ. Därav, fel av mig. Som ett led i det om någon känner sig lurad behöver man inte fullfölja affären. Jag kommer också fortsättningsvis undvika enbart ordet unik i kommande auktioner/försäljningar. Istället välja andra ordsammansättningar.
          Jag köper era argument, anpassar mina kommande auktioners säljande texter och rubriker.

Hoppas det känns ok för alla parter?!

Fortsatt trevlig kväll!

//Klas

Kommentera

För kännedom.
            Hittade nu på Tradera, att man kan lägga till i objektsbeskrivningen också.

"Tillagt i objektsbeskrivningen (17 feb 10:17)
            Det har kommit åsikter till mig om att betet inte är UNIKT,
            Unikt i ordets bemärkelse betyder "enda i sitt slag".
            Jag skrev rubriken som en tanke kring att betet är skapat av Glures tidigare betesskaparnamn Gargamel. Modellen har aldrig skapats i större volymer, och betet tillverkas inte längre. Därav kommer du bli rätt ensam om detta bete, då det alltså inte finns många kvar!
            Därav min formulering "UNIKT" i rubriken.

Känner du dig missledd av just min rubrik och du är högsta budgivare, så mejla thepikefather@hotmail.com.
            Allt gott!"

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
            1 251 svar
            102 455 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Piscantur stercore  
            Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48