Rullar till ismete eller spinnfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullar till ismete eller spinnfiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [Fiskesnack] Rullar till ismete eller spinnfiske.

Har tre rullar över (nya oanvända) av modell Ming Yang CL40A, motsvarar en Ambassadeur 5000 i storlek. Jag använder de som reservrullar till spinnfisket och det fungerar de fint till. Kraftig konstruktion med alustativ och spole och multidisc-broms som finjusterats av mig med extra brickor för att slippa glappet som fanns original.

Rullarna är högervevade med utväxling 5,2:1

Säljes även hos Berras/BeOutdoors under namnet Waterspeed Multi.

Pris: 200kr/st plus eventuell frakt (tar du alla tre bjuder jag på frakten). Kan linda på 0.28mm Dyneema-lina också för en billig peng men ska de användas till isfiske lär kanske nylon funka bättre.

Rullarna finns i Stockholm.

//Magnus

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Jag använder de som reservrullar till spinnfisket och det fungerar de fint till.
    Fint?

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Fint?
      Fungerar som en äldre Ambassadeur fast låter mer i utkast och är inte lika mjuka i känslan, har man viljan och orken kan man säkert polera en massa och stoppa i bättre lager, men har inte känt att det är värt jobbet på en rulle för 200kr. Har inte fångat några 10+ gäddor med de och är inget jag skulle ha som enda rulle men som reserv/extrarullar fungerar de som sagt fint, iaf för mig. Känns bra att ha en extra utrustning riggad och klar i båten ifall det skulle behövas.

Kommentera

OK. Tack! Var bara nyfiken (och kommer nog att ha en gammal Amba som back-up).

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          OK. Tack! Var bara nyfiken (och kommer nog att ha en gammal Amba som back-up).
          De är riktigt sköna de gamla 50-60tals ambassadeurerna, har en gammal Record 5000 från 50-talet som efter service är riktigt trevlig att fiska med. Känns dock lite för fin att "fiska sönder" med tunga gäddbeten och den lilla veven känns lite klen kan jag tycka men riktigt fina rullar är det. Min rastas med jämna mellanrum på ett Shimano Beastmaster 15-40g spö med mindre gäddskedar och spinnare. Är lite sugen på att hitta en i toppskick då den jag har ser riktigt risig ut.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
            De är riktigt sköna de gamla 50-60tals ambassadeurerna, har en gammal Record 5000 från 50-talet som efter service är riktigt trevlig att fiska med. Känns dock lite för fin att "fiska sönder" med tunga gäddbeten och den lilla veven känns lite klen kan jag tycka men riktigt fina rullar är det. Min rastas med jämna mellanrum på ett Shimano Beastmaster 15-40g spö med mindre gäddskedar och spinnare. Är lite sugen på att hitta en i toppskick då den jag har ser riktigt risig ut.
            Ett vackert yttre är nog gott och väl men det är vad som finns på insidan som räknas, även när det gäller fiskerullar. Själv tycker jag att det gärna får synas på en rulle att den varit med om en del, bara den är välservad och fungerar som den ska när det är skarpt läge.

Kommentera

Ingen som behöver lite rullar?

Kommentera

De får i alla fall bra kritik på Stripersonline: http://www.stripersonline.com/t/5308...ming-yang/210I

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                1 251 svar
                102 457 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Piscantur stercore  
                Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48