GPS /Kartplotter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GPS /Kartplotter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• GPS /Kartplotter

Hej!

Behöver en gps/kartplotter för en billig peng. Skall mest användas för att hitta tillbaka till "heta" platser. Ekolod har jag redan.

Tanke är:

4-5 tumsskärm, svart/vit eller färg, upplösning minst 320X320.

Lägg PM om du har något liggande. Bor utanför Lund i Skåne, besöker Stockholm regelbundet. Posten går bra att använda för att skicka.

//Mikael

Jag kan varmt rekommendera Eagle Intellimap 642 iGPS
    Typ som Lowrance men utan anslutningar för radar eller ekolod.
    Använder Navionics sjökort som liknar papperssjökort i sin färgsättning vilket jag tycker är toppen!...vill känna igen mig från mina "vanliga" sjökort.
    Har använt den i en säsong och är MYCKET nöjd!
    Googla lite på den så tror jag du hittar en test i "vi båtägare" eller liknande....

Läs nedan, klippt från Navalis hemsida;

"Detta är succéplottern från Eagle. IntelliMap 642 har en inbyggd GPS-antenn och en 5” TFT färgdisplay som ger en perfekt avläsning i direkt solljus. Displayen är på hela 640x480 pixels, vilket ger en upplösning på 307 200 punkter! Det bästa med denna Intellimap 642 är priset och prestandan. Aldrig förut har man fått så mycket kartplotter i färg för så lite pengar. Eagle har inte gjort avkall på några funktioner och finesser. Kartbilden kan delas upp i två olika fönster, som gör det möjligt att använda en kartskala med hög detaljrikedom på ena sidan och en översiktsbild på den andra. Det är som att ha två oberoende kartplottrar ombord vilket ger full kontroll över situationen. Funktioner och finesser som t.ex. overlaydata, där du kan hämta all information från systemet och presentera det på önskat sätt ger dig maximal information I IntelliMap 642 har man stora möjligheter att lagra användardata. Vad sägs om möjligheten att lagra upp till 1000 waypoints, 1000 händelsemärken, 100 rutter och 10 spår med upp till 10 000 punkter i varje spår.
    Navionics Gold Sjökort
    Uttaget på enhetens framsida används också för att visa data från de elektroniska sjökorten Navionics Gold. Du väljer själv hur stora områden du vill täcka. Det finns små lokala områden eller större kort som täcker i princip halva Sverige. Dessa elektroniska sjökort har en mycket hög upplösning och ger en förbluffande detaljrikedom. I sjökorten får man upp djupkurvor, navigationsinformation och hamndetaljer med stor exakthet. Display för maximal läsbarhet i fullt solljus.

Specifikationer:
    • 5” färgdisplay
    • 640x480 pixels upplösning
    • Inbyggd GPS-antenn
    • 1000 Waypoints och 100 rutter
    • 10 spår med 10 000 punkter/spår
    • Använder Navionics Gold sjökort (ingår ej)
    • 100% vattentät
    • Yttermått: (HxBxD): 138x176x86
    • Svensk manual & meny
    • 2 års garanti & support

Förpackningen innehåller:
    • Intellimap 642C iGPS
    • GB-14 monteringsbygel
    • GK-9 monteringsrattar
    • PC-24U strömkabel
    • Säkring & säkringshållare
    • Svensk manual

Kommentera

Min är tyvärr inte till salu men Eagle är ett tips.
      Funderade själv på begagnat länge innan jag kom på att den här var bäst för mig.....så jag köpte nytt.

Kommentera

Var riktigt nära att köpa en sådan från Olssons fiske förra året...men precis när jag skulle slå till var de slutsålda!

Även om 3000kr är ett riktigt bra pris vill jag ner en bit till. Helst 1500 kr, kanske 2000 kr...och då är det beg som gäller om jag skall få något för pengarna. Hittar jag inget blir det väll att hosta upp 3000kr...men helst inte...

Kommentera

bump...

Kommentera

köp en ipad och installera navionics ...9" skärm och bra upplösning :-)

Kommentera

Bra ide! Kör den fast harkostat på iNavX-appen o kör rasterkort, årets upplaga, från sföfartsverket. Navionicsappen för en hundring är litet seg men inte värre än många plottrar. Den kan du även köra på en iPhone, så har du redan en sådan kommer du undan med hundra kronor. Lien skärm, men visst går det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
              1 svar
              1 107 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Stranger  
              Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07