abu flymax 378 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abu flymax 378

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• abu flymax 378

Jag har en lite sliten väsntervevad flymax 378(endast det "kosmetiska" är slitet)

Jag vill byta den mot en högervevad flymax 78(inte 378 inte 178 inte nååt annat heller!!!!)

Varför inte bara göra om din nuvarande rulle till en högervevad??
    Vill minnas att det är busenkelt att göra det på Flymax (var iaf när jag sålde såna) men Du kanske absolut vill ha en ny rulle

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Varför inte bara göra om din nuvarande rulle till en högervevad??
      Vill minnas att det är busenkelt att göra det på Flymax (var iaf när jag sålde såna) men Du kanske absolut vill ha en ny rulle

han vill ju ha en 78 inte en 378.. eller du kanske har rätt, vad vet jag!

Kommentera

Är det nåt att ha den ångest-rullen? Jag kanske har fel
        Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Jag tycker att den är fin. Jag har en flymax78+extraspole och köpte en till för endast 80kr(för att ha 3spolar för flyt-sjunk o intermediatelina) samt ifall själva rullen går sönder så har jag en backup till spolarna. Men killen jag köpte 78:an av hade en 378 det ingick backing på den så jag vill inte skicka tbx. Tog över backingen till en annan spole och eftersom att 378 är bättre än 78 borde bytet inte vara nått problem. Om jag kunde byta från vänster till höger skulle jag mne jag vet inte hur. Får ringa abu imorn. Bromsen på 378 är starkare och den har knarr(personligen harar jag knarr men vad kan man göra åt saken.)

Kommentera

Ursprungligen postat av ramsis_iv Visa inlägg
            Jag tycker att den är fin. Jag har en flymax78+extraspole och köpte en till för endast 80kr(för att ha 3spolar för flyt-sjunk o intermediatelina) samt ifall själva rullen går sönder så har jag en backup till spolarna. Men killen jag köpte 78:an av hade en 378 det ingick backing på den så jag vill inte skicka tbx. Tog över backingen till en annan spole och eftersom att 378 är bättre än 78 borde bytet inte vara nått problem. Om jag kunde byta från vänster till höger skulle jag mne jag vet inte hur. Får ringa abu imorn. Bromsen på 378 är starkare och den har knarr(personligen harar jag knarr men vad kan man göra åt saken.)
            Du kanske har rätt Kanske är en bra rulle. Den är ju ganska cool rent designmässigt iaf, Klassisk
            Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Personligen nöjer jag mig med en rulle utan broms+2spolar där linan inte faller av på avtagna spolar som min okuma airframe #4/6 detta stämmer in på amb 78 plus att den har en svag broms.

Men det är trots allt ett byte och den andre personen uppgraderar sig och jag degraderar mig.

Jag har kollat lite på den nu och fattar inte vad feler på den är, först trode jag att nån "knapp" fattades men det ser ot som om förre ägaren limmat på rullen!

Bilder kommer ikväll, ska te dem och sen får vi se om jag klarar av att lägga upp dem då bildsystemet här är ökänt

Kommentera

bbuummpp!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Classe69, 2023-05-10, 20:00
                6 svar
                311 visningar
                0 gillar