Lära sig förstå gäddan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lära sig förstå gäddan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vilket jävla skit ! ! upptäckte idag att det inte går att ladda ner dessa PDF från länkarna jag gav. Knepigt, jag har dock några av dessa som dok i min dator och sökte bara på rapporten å fann den där. Jag måste fått dessa från annan fri plats. ska se om jag hittar på någon annan sida.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Haha, kämpa Exxet! :-)
      Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
        Vilket jävla skit ! ! upptäckte idag att det inte går att ladda ner dessa PDF från länkarna jag gav. Knepigt, jag har dock några av dessa som dok i min dator och sökte bara på rapporten å fann den där. Jag måste fått dessa från annan fri plats. ska se om jag hittar på någon annan sida.
        Det var ju typiskt, jag har inte hunnit kolla in PDF:erna i dina länkar själv än. Vore kul att glo igenom lite rapporter av sådant slag! Speciellt om det blir vinter och is så småningom, då är det perfekt att ägna sig åt lite gäddläsning.
        Min hemsida för Nettel-Laken!
        http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
        http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
          Haha, kämpa Exxet! :-)
          hahaha de va nära att det blev sådär igår

Tänkte skicka dokumenten via FS-mess till er men det gick inte heller. Va är det för jä... site som inte kan hantera ett dokument ?

Återkommer längre fram, annat som ligger på nu
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Måste bumpa tråden. Det här med en videokamera på fiskelinan som gör att man kan se hur gäddan följer efter beten, när den hugger och så vidare.. hur coolt är inte det? Med den hjälpen får vi en direkt visuell inblick i gäddans liv. Tror detta kan leda till häftiga insikter om hur gäddan beter sig, särskilt när den intresserar sig för ett eventuellt byte. Om detta utfördes systematiskt under flera säsonger skulle riktigt intressanta mönster kanske kunna påvisas. Det vore riktigt häftigt. Och det ser jag fram emot!
            Min hemsida för Nettel-Laken!
            http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
            http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Kommentera

Underbar tråd!
              Vill passa på att informera om att Fiskefeber för ett par nr sedan beskrev tånglaken, och att det kommer mera av det slaget framåt... Hörde jag "braxen"?
              Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Spännande! Ska kolla upp det då
                Det var just gäddans födas beteenden som var grundtanken med tråden.
                Gärna mer om detta

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av hnkm, 2024-07-23, 07:52
                11 svar
                508 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg byggarn