Gotland i Juli - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gotland i Juli

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gotland i Juli

Hallå!

Ska till Gotland i två veckor i juli månad, men jag vill veta lite om fisket på Gotland, främst om havsöringen.. men även om det finns andra bra ställen att fiska på såsom sjöar eller bäckar.
    Jag ska bo på en camping i Klinthamn (tror det hette så), så skulle vara trevligt om någon kunde ge tips på bra platser nära det området.
    Undrar också om det är bra att fiska havsöring på Gotland under juli, eller äre kasst då? Har tittat på två stycken fiskedragsavsnitt där de är på Gotland och fiskar havsöring, men det är på våren de är där, så det säger inte mig så mycket utom att där är fint vatten .
    Hur är det med näbbgäddan, är den aktiv runt Gotland under juli?
    Även hört att man kan fiska torsk, men är det ännustörre spö än 9fots som gäller då eller?
    Undrar också lite om det finns någon cm-gräns för hur liten fisken får vara för att tas upp m.m.

Om ni har fler tipps får ni gärna dela med er!

MVH// Jonas

Fiskarn från båstad!

www.fiskedepan.se
    www.wittlock.se

Ursprungligen postat av Bonas Visa inlägg
    Hallå!

Ska till Gotland i två veckor i juli månad, men jag vill veta lite om fisket på Gotland, främst om havsöringen.. men även om det finns andra bra ställen att fiska på såsom sjöar eller bäckar.
    Jag ska bo på en camping i Klinthamn (tror det hette så), så skulle vara trevligt om någon kunde ge tips på bra platser nära det området.
    Undrar också om det är bra att fiska havsöring på Gotland under juli, eller äre kasst då? Har tittat på två stycken fiskedragsavsnitt där de är på Gotland och fiskar havsöring, men det är på våren de är där, så det säger inte mig så mycket utom att där är fint vatten .
    Hur är det med näbbgäddan, är den aktiv runt Gotland under juli?
    Även hört att man kan fiska torsk, men är det ännustörre spö än 9fots som gäller då eller?
    Undrar också lite om det finns någon cm-gräns för hur liten fisken får vara för att tas upp m.m.

Om ni har fler tipps får ni gärna dela med er!

MVH// Jonas
    Havsöring funkar att fiska på sommaren men det är i sånna fall bara på kvällar och nätter.Tingstäde träsk är ganska bra för abborre och gädda.
    Bäckar är i sånna fall mest Gothemsån.
    Nära klintehamn finns paviken och Västergarnsån som bjuder på ett bra fiske.
    Paviken är känt för att den bär på sveriges största ruda.Och västergarnsån är bra för gädda och abborre.
    Näbbgäddan kommer ungefär i mitten av maj och drar vid midsommar.
    Torsk och flundra är bra hela året men torsken mest på kvällarna.
    Torsk, flundra och havsöring hittar du längst ut på Visby hamns vågbrytare.På utsidan.
    Torsk går också bra vid Digershuvud,ett raukfält på fårö.
    35 cm på havsöring,flundra.
    Torsk är 37 cm tror jag.....
    För havsöring krävs ofta vadarbyxor men om man inte har det finns det bar ställen såsom Visby hamns pir, bryggan nedanför Visby lasarett och kallbadhusbryggan nedanför almedalen.
    Om du har fler frågor, PM:a mig eller maila mig.
    Lycka till!
    Skitfiske!

Kommentera

50cm på havsöring, vadare behövs väl inte i juli?
      www.fiskelandgotland.se är en bra början.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Hej! Tänkte bara säga att det är grymt bra fiske efter torsk ute på piren i Visby, Jag och min kompis ArturSöderlund fiskade där häromdagen och fick 6 torskar. Torsken kommer innåt vid solnedgången så det är då man ska fiska torsk. Det går jättebra att använda Fladen Nidingen, det var det draget jag och ArturSöderlund fick alla våra torskar på. /Elon

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
          50cm på havsöring, vadare behövs väl inte i juli?
          www.fiskelandgotland.se är en bra början.
          50 cm på HÖ på Gotland ja.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
          9 svar
          1 483 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
          6 svar
          1 523 visningar