Fiskeresa Julen 2019,förslag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeresa Julen 2019,förslag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeresa Julen 2019,förslag?

Hej,

Jag och min far vill åka på någon fiskeresa/semsester under julen som kommer...

Undrar ifall någon kanske har några bra förslag, vill åka till något varm ställe.
    Vill kombinera härligt fiske med underbar värme

Har tittat en del på Costa rica, någon som har erfarenhet av det?

Alla förslag motages tacksamt!
    Tack på förhand!

//

Ice

Många jaktguider och researrangörer har ganska bra koll även på fiske så många jägare brukar vilja varva jakten med avkopplande fiske.

Själv har jag noll koll på både jakt och fiske utomlands men lycka till i letandet och hoppas ni får en skön jul!

Kommentera

Kolla om du kan få tag på Ronny Anden. Han har lite koll på Sydamerika. Finns säkert någon här oxå men eftersom ingen svarat dig så

Han nås lättast på Instagram tror jag. Där har han sitt Mobilnummer.

Hoppas ni hittar och får en nice resa

Skitfiske

Classe
      5,021 Followers, 1,041 Following, 344 Posts - See Instagram photos and videos from Ronny Andén (@ronnyanden)
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Vilket typ av fiske och vilken budget har ni? Finns hur mycket som helst att välja mellan.

Kommentera

Vill ni ha ett riktigt äventyr och orörda fiskevatten kan jag rekommendera West Papua, galet fint och sagolikt fiske efter GTs, tonfiskar, makrillar, red bass, wahoos, barracudor etc. På nackdelssidan: tsunamis, jordbävningar, vulkanutbrott, dödliga sjukdomar, farliga djur och infödingsstammar samt mycket spartanska levnadsvillkor - men vilket paradis. Min franska guide där är troligen inte i livet längre men går säkert att googla upp någon som guidar i området.

Kommentera

Malaysia är ju både lätt att ta sig till och det är rätt lätt att hitta guider. Varierat fiske

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
              Kolla om du kan få tag på Ronny Anden. Han har lite koll på Sydamerika. Finns säkert någon här oxå men eftersom ingen svarat dig så

Han nås lättast på Instagram tror jag. Där har han sitt Mobilnummer.

Hoppas ni hittar och får en nice resa

Skitfiske

Classe
              Classe
              Tack, ska kika in på hans instagram

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
                Vilket typ av fiske och vilken budget har ni? Finns hur mycket som helst att välja mellan.
                Hehe, ja du.. vill väl helst uppleva lite djuphavsfiske,. Det skulle vara riktigt coolt! Har dock inte så stora referesnser kring det.
                Mest att man sett lite klipp och det har sett hur coolt/roligt ut som helst, har du några andra förslag?
                Budgeten är inte jättestor ligger på 45000 för oss båda med resa och boende.
                Ska väl tilläggas att jag är sjukligt flygrädd, så helst inte så många byten i flygandet..

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  Vill ni ha ett riktigt äventyr och orörda fiskevatten kan jag rekommendera West Papua, galet fint och sagolikt fiske efter GTs, tonfiskar, makrillar, red bass, wahoos, barracudor etc. På nackdelssidan: tsunamis, jordbävningar, vulkanutbrott, dödliga sjukdomar, farliga djur och infödingsstammar samt mycket spartanska levnadsvillkor - men vilket paradis. Min franska guide där är troligen inte i livet längre men går säkert att googla upp någon som guidar i området.
                  Hahaha
                  Den första meningen lätt helt fantstisk, men den andra gjorde att det kändes lite så där
                  Tror nog att vi hoppar över den, kan ju berätta att ingen av är såna som har särskilt mycket tur med oss, vilket kan resultera i både det ena och det andra!

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
                    Malaysia är ju både lätt att ta sig till och det är rätt lätt att hitta guider. Varierat fiske
                    Tack, ska kika upp det, någon plats i Malausia som du rekomenderar mer än något annat?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Makro, 2011-06-14, 10:12
                    9 svar
                    1 472 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Alman
                    av Alman

Startad av olander91, 2011-10-18, 09:20
                    6 svar
                    1 479 visningar