lars.lingesten: Thailandsfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lars.lingesten: Thailandsfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• lars.lingesten: Thailandsfiske

Hej igen från Jim.s Fiske i Khaolak dag 51

Long time no see. vi har haft problem med internetansluningen och jag har varit väldigt trött denna vecka så jag har inte orkat gå ut på något kafe för att skriva så här kommer en hel veckas rapport.
    Båten tog ingen skada av kantringen ,oljebyta och städning sen var det bara att köra igen,
    På måndag gisk jag ut med Kjell & Gudrun och vi fick hugg ganska snabbt och jag trodde först bottenapp men när vi hade stoppat båten så kände jag hur det rykte men det var tungt, efter en stund fick vi in fisken till båten och vi fick upp en mong på ca 3 kg som var krokat mitt på ryggen så det var inte underligt att det gick tungt ,sen blev det inget mera den dagen.
    Jag hade samtidigt en Thaibåt ute med 4 danskar som kom hem med 1 dorado ,men dom hade flera tappade.

På tisdag var det 4 svenskar Ola,Mary,Ingrid och Torsten som stod på tur och jag gick norrut för att prova ,vi så jättemycket småfisk men efter 4 timmars trolling så kom vi till bambun där vi fick 2 dorados.

På onsdag så var det Roger och Cristoffer som skulle prova lyckan och det blev 3 fina dorados och vi fick se en Sailfish hoppa.

Sen på torsdag så var der familjen Roos som skulle ut men på stranden stod bara Mattias och Mårten ,sture blev dålig under natten så han kunde inte gå med, Och vilken dag 13 dorado plus att vi såg Sailfish 2 ggr, Mårten tappade ju en förra säsongen så han var ju revancsugen men fick nöja sig med dorados.

På torsdag var det Rolf & Britt-Gerd och Jan-Lars & Ulla som gick ut och när vi gick hemåt så låg det 2 dorados i båten och Rolf jobbade men en fin fisk i ungefär 5 minuter och just vid båten så gick tafsen av så där for den fisken. sen på vägen in så hade vi 2 hugg på trollingen med det gav inget,
    Men sen inne på land så hände det saker, Rogers familj skulle ju äta lunch och hans pappa som var med har lite problem med att gå långa sträckor men vi ordnade med hämtning Han och Pia satte sig på sidovagnen längst ut och när Pan svängde så tippade hela rasket. Pia kom underst med pappan ovanpå och sen kom mopeden men hon fick upp en arm ock kunde hålla emot tills dom fick hjälp, Pan hon bara flög allihopa men allt gick bra ,men det hade kunnat sluta illa.

Sen gick Jom och Jit ut med 2 Svenskar på lördag Kjell & Charlie Olsen och dom fik 5 dorados och hade många flera hugg och hade en baracuda under båten som tyvärr gick loss. men dom var nöjda ändå.

Idag söndag har jag och Pia varit uppe i Takuapa och handlat en ny rulle + lite andra grejer för måndagens fiske då vi går ut med 2 båtar se vi får se vad som händer.

Harebra
    Lasse och missa inte filmen på youtube.com Jim.s fiske trolling

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 840 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 320 visningar