Eftersom jag tycker 6500 rullar kastar bättre en 5500 så blir mitt råd en sådan, allt från C3 till Pro-Rocket är bra rullar, dock kastar Pro-Rocket något bättre en övriga,
En annan trevlig stabil rulle är Record 50/51-60/61 och 60/61 HC
Om Rocket hade jag tittat lite extra på dom 6500 modellerna som är gjorda för Japan-marknaden ex. Rocket 6500 CS Gunnar.
Lika stabil som Pro-Rocket med fler och bättre kullager och därmed bättre kast-egenskaper, den har även högre invevnings-hastighet...
Om lågprofil har jag bara provat 2 jag kan rekommendera, Revo Inshore och Shimano Curado 300 E, och där ger jag Shimanon något bättre betyg, finns ju även Torro varianten av dessa men den har jag ingen erfarenhet av.. resten i Revo familjen är för smått och passar bäst till lätt spinn...
Vilken spö-längd är du ute efter och vilken aktion föredrar du på spö???
Har nu Berkley Titanium och series one till mina hasplar och de gillar jag, vill inte ha för mjuka spön. Längd 8 eller 9 fot är bra tycker jag då jag mestadels fiskar från båt. Jag har inga drag som väger mer än 60 gram kastar mest med super shad, westin 17, mellan zalt, rapala magnum och liknande drag. //C
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)