Brittsommar, indiansommar, eller vad det än kan tänkas heta. Gösfiske skulle det bli, och vi var äntligen på plats! planen var att flötestrolla runt o knappa in lite heta platser för att sedan kanske statiskt meta av heta fläckar. Blott ett par m/s och stekande sol var flådigt att fiska i, men kanske inte alltid det bästaste av fiskeväder. Några gäddor och en liten gös till JQ blev dagens första resultat.
Upp i ottan dag två och utan var gps hade vi kunnat skita totslt i det. Dimman låg som en vägg och flera ggr under morgonen hade vi 180 gradert fel på riktningen vi låg i

Efter lite taktikbyte och team play med att gemensamt plocka ihop grejer till mitt ena spö, får jag ut en mört i samma område. 30 min senare får jag ett hugg och linan löpter från spolen. Mothugget tajmas och fisken känns stabil. Karakteristiska huvudskak och arga rusningar vid båten, ger indikation om en bättre gös. I samband med en volt över akterlinan i akterna besannas också våra spekulationer. I håven går en 92cm lång och 7120g tung firre!
Fin avslutning på en fin helg.
mvh fiskehälsningar
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)