Nytt fiskepass i standardsjön. Efter debaclet i Värsjön så var det dags för lite revansch. Första ankringen gjorde jag bara cirka 75 meter från båtplatsen och i första kastet landades första gäddan på en Wolfcreek Reverse Skinny i färgen ”Knårten” eller som den numera verkar heta ”Small Mouth Bass”. Fisken vägde uppskattningsvis 1.5kg men det är alltid härligt att få fisk på första kastet.
Bara någon minut senare, på samma plats och med samma bete var det dags igen. Nytt hugg och ny landad fisk. Denna gången lite mer gung i spöt. En fin fisk på 94cm och 5.7kg.
Reverse Skinny levererade en Gädda på 5,7kg
Svårt att få bra bilder när man är själv i båten.
Det dröjde sedan en bra stund innan nästa huggperiod. En och en halv timme närmare bestämt. Då fiskade jag med en Baby Buster i färgen C385F Bullhead (CWC’s namn på samma färg) på min lättjerkutrustning. Inom loppet av 15 minuter landades tre gäddor. Den största vägde 4.2kg och det blev en hård fight.
En stark Gädda på 4.2kg sargade kroken på Baby Bustern
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Bara någon minut senare, på samma plats och med samma bete var det dags igen. Nytt hugg och ny landad fisk. Denna gången lite mer gung i spöt. En fin fisk på 94cm och 5.7kg.

Det dröjde sedan en bra stund innan nästa huggperiod. En och en halv timme närmare bestämt. Då fiskade jag med en Baby Buster i färgen C385F Bullhead (CWC’s namn på samma färg) på min lättjerkutrustning. Inom loppet av 15 minuter landades tre gäddor. Den största vägde 4.2kg och det blev en hård fight.

Väder: Sol
Temp: 15 grader
Vind: 0-2m/s
Vattentemp: 5.5 grader
Månfas: 99+
Temp: 15 grader
Vind: 0-2m/s
Vattentemp: 5.5 grader
Månfas: 99+
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)