Team-Vraken: 100604 Sundet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team-Vraken: 100604 Sundet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team-Vraken: 100604 Sundet

[FONT=Trebuchet MS]Strålande solsken och utlovade vindar kring 2-4 m/s gjorde att valet blev ganska enkelt över hur jag skulle tillbringa eftermiddagen…………&hell ip;.Givetvis en tur på Sundet![/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Min tanke var att komma ut mest för det fina vädrets skull och om jag skulle få någon fisk så skulle jag köra C&R. I vanlig ordning påbörjades fisket på ”Jörgens Topp” utanför Lomma och det tog cirka 2 minuter innan första torskahugget och därefter högg dom frenetiskt i parti och minut.[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS][/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Då kom jag att tänka på min broder Nille, som tidigare i sitt liv varit en aktiv sportfiskare men som nu av olika anledningar legat i fisketräda ett par år. Jag slog han en signal och frågade om han var sugen på lite torsk och givetvis var han det, för äta har han alltid kunnat göra. Han är ju dessutom delägare i båten, så det är klart man ställer upp…..[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]Summa summarum – Ett 10-tal torskar med hem och cirka 15st returnerade till dess rätta element[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT]
    [FONT=Trebuchet MS]Nu är det bara till att behandla solsvedan och rigga om grejorna för imorgon är det tävling på Ringsjön.[/FONT]

[FONT=Trebuchet MS]
    [/FONT][FONT=Trebuchet MS]Jörgen[/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
    http://www.team-vraken.blogspot.com/
    [/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 838 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 320 visningar