Ibland går det bara inte som planerat... Y-m-d H:i - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ibland går det bara inte som planerat... Y-m-d H:i

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ibland går det bara inte som planerat... Y-m-d H:i

Ja som ni ser nedan fick jag frågan om jag ville ingå i Carpy teamet vilket jag självklart tackade JA till.
    Som jag skrev i inlägget tidigare i veckan så sparar jag ofantligt med tid och huvudvärk/ansvar som jag hellre lägger vid vattnet och utöver denna härliga hobby.
    Samt att det är alltid kul att prova nytt speciellt efter många år med samma märke sedan har carpy många olika märken att välja på så man blir inte lika låst om man säger så.

Många gillar inte att byta och det förstår ja med men jag gillar det "Make your own path"
    Skall även bli riktigt kul att fiska med dessa eldsjälar och äntligen e riktigt grym affär här hemma i Sverige som satsar på lite nytt.
    Grymt sortiment, snabba leveranser och bra priser toppat med grym kunskap, är helt övertygad om att carpy.se kommer bli ett självklart val när man behöver något inom karpfisket.

Fredag morgon nu och jobb står på schemat efter frukosten.
    I helgen blir det inget fiske men jag får äntligen träffa min fantastiska fru man knappt sett på en månad då hon varit bortrest och jag jobbat sedan fiskat.
    Så i helgen blir det fokus på henne och vi lägger fisket till sidan för en stund.

Från en sak till en annan så var jag så klart ute och fiskade mellan lördag och onsdag.
    Valet var en sjö jag sneglat på länge men någon dag innan avfärd fick jag veto om lite info som försvårade min magnifika plan.
    Valet blev då en annan närliggande sjö jag inte fiskat så mycket i men efter man fått reda på att den redan var upptagen av några andra så det gick helt i stöpet.
    JAHA... ibland går det bara inte som planerat!

Även hade jag klippningen i Bysjöns syndikat denna vecka så tanken var att klippa sedan köra vidare lördag morgon men nu när man ändå var här och allt annat upptaget så blev valet att fiska här under denna ledighet.
    Enligt smhi väntades riktigt sommarväder och det var redan 28 grader i solen efter jag klippt gräset kl 11,00 på morgonen.
    Efter en liten runda runt sjön blir valet av plats i skuggan... Algblomningen var även den hemsk på vissa ställen så jag satte mig även i vinden där det var mer fart på vattnet.
    Kunde se en hel del fisk rulla på ytan i vinden så platsen kändes bra då resten av sjön var relativt lugn.

Fisket var väl inte på topp de två första dygnen, resultatet blev två mindre fiskar och en tappad vilket blev läge att prova knyta lite nya riggar från Thinking Anglers.
    Jag vågade inte mäska på tack vare algblomningen samt avsaknad på aktivitet och det tredje dygnet blev ännu sämre. Tror inte jag såg en fisk eller något tecken på fisk under hela morgonen och dagen.

På eftermiddagen var man tvungen att hitta på något så jag började skjuta ut boilies med kaströret och slutade inte förrens spannen var tom. Det var inget att spara på då de stått ute i solen några dagar nu.
    Jag gav bullarna lite nytt liv med en tillhörande glugg och brände ut allt på samma plats.
    Effekten var grym!
    Inom loppet av 12 timmar lyckades jag landa fem fiskar till med topp på 13,8 kilo.
    Extra kul att få grymt resultat när an provar något nytt, fiskarna högg på beten från Sticky Baits närmare bestämt Krill freezers samt Signature Squid.
    Nu blir det nya planer samt bara någon månad innan man åker till Frankike för en veckas fiske.
    Bjuder på lite av fångsterna här nedan från passet håll till godo!

Tight Lines....

Läs mer på bloggen
    Slaaack Liiiines!!!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 822 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 305 visningar