I ett desperat försök att inte halka efter toppen i 50-klubben stack jag ner till Grötvik för att se om det gick att få någon klarbult. Första pass gav tre tappade klarbultar: för snabbt mothugg, för stort bete samt en fisk som simmade runt med betet en god stund men jag kunde se att kroken var utanför munnen ?
Igår gav jag det ett nytt försök, trots molnigt väder och friska vindar. Mellan båtarna i Grötviks hamn var det dock stilla. Det var svårt att se dem ändå, men till slut hittade jag ett mindre stim som jag kunde fiska på. De var inte alls lika intresserade som gången innan och jag fiskade på dem länge innan en fisk helt sonika slök betet. Mitt brutala mothugg krokar fisken, som efter det blir som tokig och stångar och drar ut lina......?
Glädjen är total!!! Det är sant, även om bilden inte ger sken av det.
Giganten var 4,5 cm lång och vägde in på 0,5gram, vilket är ligarekord i vikt....
Poängen blir: 280 p
----E Adam
Läs mer på bloggen
Igår gav jag det ett nytt försök, trots molnigt väder och friska vindar. Mellan båtarna i Grötviks hamn var det dock stilla. Det var svårt att se dem ändå, men till slut hittade jag ett mindre stim som jag kunde fiska på. De var inte alls lika intresserade som gången innan och jag fiskade på dem länge innan en fisk helt sonika slök betet. Mitt brutala mothugg krokar fisken, som efter det blir som tokig och stångar och drar ut lina......?
Glädjen är total!!! Det är sant, även om bilden inte ger sken av det.
Giganten var 4,5 cm lång och vägde in på 0,5gram, vilket är ligarekord i vikt....
Poängen blir: 280 p
----E Adam
Läs mer på bloggen