3 juli.... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3 juli....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 3 juli....

Här går vi tillbaka till 3 juli och ett fiske på en av mina mäskade platser i Linnéasjön. Två gånger tidigare hade jag sett den tora gräskarpen på denna plats, ätandes av mina utlagda beten och båda gångerna, såg jag fiskens stjärtfena över ytan på ett djup på ca 120 cm!
    Alltså ingen liten fisk det rörde sig om och jag vill ha den i min håv och komer inte att ge uppför det sker. Jag har minskat mina platser från fyra till två och jag tror och hoppas att det ska öka mina chanser lite mera. Sen ska denna fisk ta just mitt krokbete och framför allt landas, så det är mycket som ska stämma innan den kan läggas till handlingarna. Och det kommer lite annan fisk emellan också typ braxen, sutare och lite karp.
    Bakom grenarna börjar näckrosbältet.
    Fisken gäckar mig, den är definitivt inte där när jag är där och jag tror att det gäller natt och morgonfiske, då brukar dessa fiskar vara som mest aktiva, så lite har jag nog fiskat fel och det vill visa sig framöver.
    Två spö räcker oftast.
    Jag har fiskat med två korta 10 fotare och två spö räcker gott och väl. Man har inte ett arsenal av spön som man måste ta hänsyn till, bara att lägga ner det ena och koncentrera sig på fisken och fighten.
    Tigers och fodermajs.
    Platserna, dem två som jag håller igång med mäsk, dem får någonstans mellan 1-2 kilo fodermajs och tigernötter per dygn och det läggs morgon och kväll, något jag har börjat minska lite på för att inte mätta fisken.
    Egen tripod på swimmet!
    Egen Tripod för vägning av fisken, ja...visst ...lite igenväxt är den, men den duger nog om nu fisken kommer på denna plats.

Detta fiske var under en lång stund helt dött och jag hade en plats var jag i smyg kunde se vad som hände på platsen. Lite braxenbleeps, men annars tystnad länge
    En liten spegel hittade mina nötter.
    Tystnaden bröts under kvällen med ett back-drop och jag var på spöt direkt och gav sidopress direkt, men pulsen lade sig snabbt när jag kände att detta var ingen gräskarp och efter ett par minuter låg en spegel i håven.

Ingen bra start på detta, jag vill helst inte ha någon karp, då drillningen skrämmer bort en eventuell gräskarp på platsen, men jag tuggade på och lite senare kom nästa run och här snackar vi run! Herregud vilket fart det blev på spolen och linan revs av spolen, men det tog snart stopp och ...

... denna fjällis hade plockat upp min rigg med balanserade fodermajskorn och fakecorns och jag insåg att detta skulle inte gå denna kväll, på grund av detta spektakel som hade varit och jag åkte hem, inte besviken, men lite rådvillig kring hur man håller karp borta från tigernötter och fodermajs.
    Bad weather signs.
    Dags att dra hem och det skulle kommer en väderlek som inte var till min eller gräskarpens fördel, men så är det och det är bara att mala på tills den ligger i håven. skitfiske!

Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 828 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 312 visningar