För nån vecka sedan avslutade jag sista satsningen för årets förleksfiske. Under säsongen har jag fiskat sjö, å och skärgård och lyckats fånga tioplussare i alla tre vattentyper vilket jag är sjukt nöjd med.
Årets toppfisk kom i slutet av mars och föll för en bottenmetad mört. Tråkigt nog blev det bara mattbilder på henne då jag glömt kameran och stativet i bilen.
Sista satsningen körde jag åtta dagar i rad. Trolling var metoden och jag varvade mellan plast och betesfisk under dagarna.
Ett gäng fiskar mellan 7-8 kg synade båten innan jag under resans sista heldag fick ett hugg av en bättre fisk på betesfisk.
Denna fisken blev ett fint avslut på förlekssäsongen.
/ Gustav
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Årets toppfisk kom i slutet av mars och föll för en bottenmetad mört. Tråkigt nog blev det bara mattbilder på henne då jag glömt kameran och stativet i bilen.
Sista satsningen körde jag åtta dagar i rad. Trolling var metoden och jag varvade mellan plast och betesfisk under dagarna.
Ett gäng fiskar mellan 7-8 kg synade båten innan jag under resans sista heldag fick ett hugg av en bättre fisk på betesfisk.
Denna fisken blev ett fint avslut på förlekssäsongen.
/ Gustav
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)