Riktigt trevliga tafsar från herr Amundsen. 15/3-16 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Riktigt trevliga tafsar från herr Amundsen. 15/3-16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Riktigt trevliga tafsar från herr Amundsen. 15/3-16

    Herr Amundsen med tilltalsnamn Patrik tillverkar kalasfina tafsar i nylon.

    Herr Patte i egen hög person.
    .
    Jag köpte mina första tafsar av Patrik för några år sedan, men på den tiden fiskade jag mer med hårda tafsar i olika metallmaterial. Idag har jag avverkat ett gäng med tafsar, ALDRIG har dock tafsen varit den felaktiga länken som gått sönder. Pattes tafsar är grymmers!
    Tillverkade i 1,2mm Sufix Supreme monofilament med beteslås från Darts samt BFT Staylok. Knuten är Patriks affärshemlighet men den håller för allt den utsätts för.

    Prima nylon. Här var det primaaa nylon.
    .
    Historien enligt Patte:
    “-Började knyta mina tafsar för tre år sedan, då med flourcarbon. Efter ett halvårs fiske började jag experimentera och jämföra fc med nylon i samma diameter och efter ett halvårs jämförelse och diverse tester lämnade jag fc helt bakom mig. Den faktiska tidsramen för det mest aktiva jämförandet ligger på ca tre månader, resterande tid blev det endast några mindre jämförelser mellan de båda materialen. Fc blev söndertrasat efter två gäddor och fick synliga skador bara av att gå emot sten och dylikt på botten medan nylonet höll gädda efter gädda. Ett plus i mina ögon är att nylonet är lite styvare och inte töjer sig lika mycket som fc i dessa grova diametrar”.

    Hemliga superknopar.
    .
    Sedan Patte började sälja tafsar har han knutit drygt 500 tafsar, utan ett enda klagomål. Priset är sjukt överkommliga 35:- per tafs. Kvalité och handgjort!
    .
    Är ni intresserade av att köpa, kontakta Patrik på Patteffl@gmail.com.
    .
    Så dagens tips: Låt Patte tafsa upp dig till kommande vår/sommar/höst-fiske, du kommer inte ångra dig! Levereras i vadderade kuvert från Posten. Grymt säger TPF!
    .
    Allt gott!

    //TPF



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

    Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 208 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X