parabellum: 150501 Fisketävlingen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 150501 Fisketävlingen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 150501 Fisketävlingen

Något sent men bättre sent än aldrig och livet som nybliven pappa tar betydligt mer tid i anspråk an vad jag någonsin kunnat ana, men här kommer rapporten från årets fisketävling som gick av stapeln den 1 Maj.
    Av 73 anmälda dök 65 startande upp och det var taggade sportfiskare som väntande in genomgången innan start. Nytt för i år var tavlan men startbrickorna och det fungerade faktiskt riktigt bra. Skickade iväg startfältet något innan utsatt tid då vi ändå var klara med allt och snabbt gled båt efter båt ned i vattnet. Sjön låg helt spegelblank på morgonen och vädret växlade mellan sol och mulet, inte direkt hett och det dröjde innan jag fick någon rapport om fångad fisk.

Efter halva tävlingstiden bytte jag och Anders plats i båten och jag fick lite tid på sjön, vi bytte plats ofta och letade efter jagande gädda som vi till slut hittade men då var jakten efter våra beten inte alls intressant och retfullt slukade gäddorna mört runt omkring oss. Tävlingstiden är ganska kort och då vi rott rätt långt fick vi börja ro tillbaka och vi tog sikte på en plats där Anders haft bra fiske tidigare. Väl på plats lyckats jag landa en 90cm som snabbt fick gå tillbaka.
    Klockan slog 1400 och kön ringlade lång för ”invägning” av dagens fångster. Många 90+ gäddor och riktigt jämt var det innan vi till slut kunde fastställa årets vinnare. Under dagen fångades mellan 160 och 200 gäddor fördelat på 64 fiskare. Inte alla fick fisk men det var en något bättre fördelning mellan båtarna detta året. Fortfarande ingen gädda över 100cm som vinnare sen vi tog över tävlingen men varje dag efter tävlingstid har jag fått rapporter om 100+ i båten. Ironi – Javisst, men det gäller att vara bäst när det gäller.
    Prisbordet i år var sponsrat av SPORTFISKEGIGANTEN och RENZ SPORTFISKE samt bidrag från några av våra deltagare. Ett stort TACK till er alla!!!
    1:a: Mikael de Bruijn – 98cm
    2:a Niklas Hallgren – 97 cm
    3:a Roland Wallén – 96 cm

Tack till alla er som ställde upp i tävlingen, nästa år försöker vi få till någon form av matförsäljning! Tipsa gärna om någon är sugen att ställa upp!!
    Tack Martin & Anders

Ps. Själv landade jag tre gäddor och under några korta pass före och efter tävlingen landades ytterligare 19 gäddor.
    Gäddor 2015
    Anders:*33
    Martin:*66
    Tim: 2
    Totalt:*101

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 823 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 308 visningar