[FONT=Helvetica Neue Light][/FONT]
[FONT=Helvetica Neue Light]
[/FONT]
[FONT=Helvetica Neue Light]Vilken fiskedag det har varit!![/FONT]
Det började med 2 fäll under utsättningen av grejerna..
Sen lugnade det ner sig för att återkomma med en huggperiod..
Och så höll det på.

Vi fick en del fisk och när denna dam klev på så fattade vi att det var en STOR fisk!!
Men när Peter drillar den så händer det som inte får hända tafsen ryker rakt av!!!
Molokna går vi mot basen..
Jag nämner något om att det vore kul att få upp den där fisken igen och se Peters tafs i den men sånt händer väl inte...
Efter ett par mindre fiskar till pratar Peter om att åka hem och sagt och gjort..
Leif och jag tänkte köra ett par timmar till..

Och det dröjer inte så länge innan en bättre fisk tar på ett av Leifs spön det visar sig vara en fin fisk på 95cm en helt ok fisk!
Senare är det min tur igen det fäller sakta sakta..
Kan det va....
Men nej det är en mindre gädda som har snott ihop sig lite..
Då skriker Leif en bit bort någonting som jag inte hör ordentligt:
-Är den stor??
-Nää svarar jag
Då skriker han igen och då hör jag vad han säger: - Den är stor!!
Och då vänder jag upp huvudet mot han och ser att han står med världens spöböj!!
Nu jävlar är det allvar!!!

Jag springer bort mot hålet och fisken gör tunga bugningar i spöet.
Efter en stund ser jag fisken i hålet den är stor riktigt stor!!
Jag drar fram lipgrippen men när den åter visar sig i hålet ser jag att beteslåset har öppnat sig!!!
Det hade Leif redan sett och var ännu mer nervös pga det..
-Jag måste chansa
säger Leif och kör ner handen i hålet och greppar tag i den med gälgreppet.. Men halvvägs upp så rycker den till lite och Leif tappar nästan fisken och den börjar glida mot hålet igen. Jag slänger mig fram och vi trycker upp fisken tillsammans!!
- Vilken fisk måste vara över 10!! säger jag.

Och tro det eller ej men i munnen så sitter Peters tafs!!!!
Och vi bryter ut i garv!!
Vi bestämmer att vi måste bara åka förbi och lämna tillbaka den för att se hans min!!
När vi väger henne så drar hon ner vågen till hela 12.3kg!!!
Vilken fisk!!!
)

Snacka om att fylla upp hålet!!!!
)
Vi fiskar en stund till men det är bara jag som har koncentrationen på fisket, Leif han är i en helt annan värld och upplever eufori!!!
På vägen hem sen så åker vi förbi Peter och mycket riktigt han tappar nästan hakan när vi berättar om vad som hänt...
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
[FONT=Helvetica Neue Light]

[FONT=Helvetica Neue Light]Vilken fiskedag det har varit!![/FONT]
Det började med 2 fäll under utsättningen av grejerna..
Sen lugnade det ner sig för att återkomma med en huggperiod..
Och så höll det på.

Vi fick en del fisk och när denna dam klev på så fattade vi att det var en STOR fisk!!
Men när Peter drillar den så händer det som inte får hända tafsen ryker rakt av!!!
Molokna går vi mot basen..
Jag nämner något om att det vore kul att få upp den där fisken igen och se Peters tafs i den men sånt händer väl inte...
Efter ett par mindre fiskar till pratar Peter om att åka hem och sagt och gjort..
Leif och jag tänkte köra ett par timmar till..

Och det dröjer inte så länge innan en bättre fisk tar på ett av Leifs spön det visar sig vara en fin fisk på 95cm en helt ok fisk!
Senare är det min tur igen det fäller sakta sakta..
Kan det va....
Men nej det är en mindre gädda som har snott ihop sig lite..
Då skriker Leif en bit bort någonting som jag inte hör ordentligt:
-Är den stor??
-Nää svarar jag
Då skriker han igen och då hör jag vad han säger: - Den är stor!!
Och då vänder jag upp huvudet mot han och ser att han står med världens spöböj!!
Nu jävlar är det allvar!!!

Jag springer bort mot hålet och fisken gör tunga bugningar i spöet.
Efter en stund ser jag fisken i hålet den är stor riktigt stor!!
Jag drar fram lipgrippen men när den åter visar sig i hålet ser jag att beteslåset har öppnat sig!!!
Det hade Leif redan sett och var ännu mer nervös pga det..
-Jag måste chansa
säger Leif och kör ner handen i hålet och greppar tag i den med gälgreppet.. Men halvvägs upp så rycker den till lite och Leif tappar nästan fisken och den börjar glida mot hålet igen. Jag slänger mig fram och vi trycker upp fisken tillsammans!!
- Vilken fisk måste vara över 10!! säger jag.

Och tro det eller ej men i munnen så sitter Peters tafs!!!!
Och vi bryter ut i garv!!

Vi bestämmer att vi måste bara åka förbi och lämna tillbaka den för att se hans min!!
När vi väger henne så drar hon ner vågen till hela 12.3kg!!!
Vilken fisk!!!

Snacka om att fylla upp hålet!!!!

Vi fiskar en stund till men det är bara jag som har koncentrationen på fisket, Leif han är i en helt annan värld och upplever eufori!!!

På vägen hem sen så åker vi förbi Peter och mycket riktigt han tappar nästan hakan när vi berättar om vad som hänt...

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)