Vintertankar och planer… | Mangotssons Blogg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vintertankar och planer… | Mangotssons Blogg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vintertankar och planer… | Mangotssons Blogg

Snön vräker ner utanför fönstret och isarna täcker sjöarna som finns i närheten av mig, fiskesuget byggs sakta men säkert upp och jag känner mig laddad inför en ny säsong 2015. Det kommande året bjuder på mängder av roliga evenemang och fiskedagar med goda vänner samt en resa till Italien som avslutning på året tillsammans med Team Northern Baits. 2014 var ett bra år för mitt fiske och jag hade gott om tid under rätt period för att lyckas lirka upp en och annan fin fisk och uppleva saker som jag förmodligen aldrig glömmer.

Det var ett ”magic moment” att lyckas fånga Droppen som på några tårar när ett års manisk jakt avslutades…

En tillbakablick på det gångna året kanske hade varit på sin plats, jag kanske borde skriva om vad som har hänt och radda upp lite bilder men jag väljer att blicka framåt i stället. Jag har gjort en ny sida här på bloggen som heter ”Ute på vägarna 2015” där jag listar alla kommande och avklarade evenemang och fisken. Jag har dålig koll på vad jag ska göra och vill ha bättre koll på vad jag har gjort under ett år och tyckte detta var ett kul sätt för detta.

2015 kommer bjuda på många evenemang och händelser kring fisket som kommer bli kul, samtidigt får fisketiden lida lite, men man väljer själv vad man vill engagera sig i och allt som har med fiske tycker jag är roligt. Det kommer så klart att bli en hel del fiske under det kommande året. Självklart för mig är att karpfisket står i fokus, men jag tänkte försöka fiska gädda ett par gånger under året om möjligheten bjuds.
    När det gäller planer för karpfisket så kommer jag inleda året i Stubbetorp tills värmen kommer ordentligt, då har jag ett litet projekt i en annan sjö där jag har fiskat mycket genom åren fast det var ett bra tag sedan nu. Det ska bli riktigt kul och jag hoppas kunna bjuda på både fina bilder och en och annan lärdom från våren och försommaren.

Den lyckade semestersatsningen i Kroppkärr den gångna sommaren mersmak och jag håller på att planera en ny semestersatsning i en sjö jag faktiskt aldrig har besökt. Det är väl inga monsterfiskar där men det finns en och annan stor karp, dock så är det fantastiskt vackra fiskar som simmar i sjön och det får bli mitt nya sommartema. Vackra fiskar.

Jag kommer även att lägga en del tid i mina hemmavatten som jag allt som oftast förbiser i mitt fiske och jag har en del bra planer, kanske kan jag prova hemmafisket en del i veckorna och åka till jobbet direkt från sjön. Det hade varit ganska perfekt faktiskt. Sen kommer det självklart att bli sporadiska besök i Stubbetorp även under sommaren.

Det fina samarbetet med Northern Baits och Popup Tackle fortsätter självklart under 2015…

Till hösten ligger fokuset som det ser ut nu på att nöta ordentligt i Stubbetorp och jag har ett par speciella fiskar som jag vill se på min matta. Jag tror inte jag kommer jaga efter dem lika besatt som när jag vill fånga Droppen i våras men jag ska ge det en del tid, passa på att njuta och läsa många böcker i höstmörkret.

Självklart kan allt ändra sig vilket det ofta gör när det gäller mig, jag är en ganska impulsiv kille men jag tycker om att ha lite av en grundplan att göra mina inköp utifrån inför det kommande året.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    sigpic

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 841 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 322 visningar