Fly for Art: Em tisdag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly for Art: Em tisdag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fly for Art: Em tisdag

Blev en liten sovmorgon och vi var ute vid ån vid ca kl 9. Vi började i Pike pool, Henrik började lite längre upp och jag på garagenacken.
    Min vänstra axel gjorde så döligt ont men ändå skulle jag envisas att gå från södra sidan och kasta på vänster sida. Gick därefter också… Så alltså efter jag gjort garagenacken ofiskbar för resten av förmiddag så gick jag ner till Home pool på norra sidan och Henrik ner till Akarcrona.
    Var bra med fiskar som hoppade i Home pool sådär lagom retsamt.
    Efter Home gick jag ner till Lawson.

En pool som börjat bli en favorit. En otroligt spännande del av ån där lite vad som helst kan hända.
    Inget som nappade men däremot två stora fiskar som kom simmande genom pirarna.*
    De andra fiskegästerna hade sätt bra med fisk ute i havet som verkade vara på väg in. Bådar gott innför de sista veckorna på säsongen.

Var rätt lugnt längst ån, var bra förhållanden. Lagom vatten, bra fiskeväder min lite envisa fiskar. Henrik som nu blivit så inbiten flugfiskare att de inte ens vill gå upp ur vattnet. Så Stone pool blev hans nästa mål och jag hoppade i Fence.

Skräddare är ett djur som fascinerar mig en del ända sen jag var liten så de fick hamna på bild också.

Fiskat klart Fence utan några större känningar, en liten paus på en sten medans jag tittar upp mot Henrik i Stone för att se om det händer något.
    Är så.otroligt nöjd med min fina rulle från Bo Mohlin. En fröjd att ha på spöt och go att drilla fisk med!

Efter Fence pool gick jag ner till en av mina absoluta favoritställen. Black water! Denna pool är näst intill magisk.
    Kändes väldigt giftigt. När jag fiskat ner så jag kunde börja lägga kasten ner mot ön och få flugan att gå sådär precis som man* vill… Och då högg det, det blev ett ordentligt spögung och jag förberädde mig på att det mycket väl kunde börja gå iväg i en ordentlig rusning. Men så känner ja de där man inte vill känna, när tyngden i spöt försvinner och fisken satt inte tillräkligt hårt på kroken för att bli landad. Surt sa räven men lite nöjd är jag ändå. Med denna resa hem till Em.

På väg hem så gjorde dessa dovhjortar oss sällskap en kort stund. Nu blir det hem och ladda batterierna för de sista dagarna på Em för i år i slutet av septemper!

Ciao Ems

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 822 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 305 visningar