Inget drömfiske i Drömme | Gold Coast Fishing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inget drömfiske i Drömme | Gold Coast Fishing

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inget drömfiske i Drömme | Gold Coast Fishing

Under helgen passade jag på att vara ute och fiska innan sista tentaveckan då jag inte skulle ha någon tid alls till fiske. Så på söndag bestämde min kompis Christoffer och jag att vi skulle prova Drömmesjön.
    Tidigare år har jag varit där och haft helt okej fiske, Inte fångat några monster, men i alla fall en hyfsad skara med fiskar i olika storlekar. Många har pratat och gett lovord om att det finns stor gädda och att fisket varit bra i år då några 10 plussare kommit upp.
    Dagen fick börja med trolling efter gädda där vi hoppades på att kunna komma ner på djupet och hitta någon större gädda, men det var väldigt trögt och det enda som nappade var botten. Trolling var inte rätt sätt för dagen att fiska på.

Vi trollar i över en timme utan något och bestämmer oss för att kasta lite istället. Det gav inte så mycket mer. Inget hugg och fisket verkade stå helt still. Vi byter plats efter ungefär 20 minuter och flyttar oss allt eftersom efter vassen. Tillslut lyckas jag få ett hugg och det kändes skönt att spräcka nollan för dagen.
    Men… Den var inte stor. Det är inte ens en kamp att få in fisken till båten och jag finner knappt något nöje i det.
    Det roligaste under dagen förutom många roliga historier och dålig humor så var ett par dubbelhugg i topp. Det är inte så ofta man lyckas få det, men alltid kul då det händer.

Dagen fortsatte med trolling och mycket vassfiske. Vår största för dagen slutade på 1.5 kg och en besvikelse. Visst är det alltid roligt att få fisk, men att fånga 20 gäddor som du kan lyfta i linan är inte vad vi hade hoppats på. Kanske får man komma tillbaka en annan dag och försöka hitta dom grövre gäddorna på djupet, för i vassen stod dom inte
    Tweet

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 829 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 314 visningar