Det er ganske lenge siden jeg og Thomas var ute, så vi bestemte oss for å ta oss en tur. Båten min står for tiden hjemme å venter på ny styresnekke og wire, men det hadde absolutt ingenting med saken å gjøre

Dagens første fisk veide 6200 gram og var rundt meteren lang.. Bra start, og vi fikk blod på tann!
Like etter var det Thomas som taua fisk, og snart lå ei skikkelig stuttjukk gjedde på ca 5 kg på matta. Det så ut til å bli en fiskerik dag, men så stilnet det like brått som det startet.. Vi mekket noen pølser, og kortet ned tiden med tullprat og kaffedrikking. 3 timer skulle det gå før det runna igjen, men da fleksa stanga til gjengjeld rimelig greit..
En fin fisk, men som dessverre var utlekt. 105 cm lang og 6500 gram. Kunne nok fort ha snust på 8 tallet i normal kondisjon.
Vi fortsatte å nøte på, uten at det skjedde noen ting, så vi sveivet opp for å spinnfiske over noen grunneområder som jeg hadde trua på. Meite kan bli litt ensforming i lengden, og selv om det ofte leverer bra med fisk, er det likevel ingenting som slår spinnfiske i mine øyne. Jeg satte på en shad, og kastet innover på grunna. På ett av de første kastene hogg det til. Det var bare ei snipe, men nok til å gi meg fiskeskjelven! Vi fortsatte å kaste innover på grunneplatået, og en liten stund senere smalt det til på nytt.. Den virket ikke nevneverdig stor, før jeg plutselig får øye på ett digert hode rett ved båten. Da jeg skjønte at det kunne være snakk om 10+ fisk, løsnet jeg bremsen litt ekstra og kjørte den veldig pent. Med storgjedda jeg mista for noen uker siden friskt til minne, skulle det i hvertfall ikke gjenta seg! Håven var typisk nok pakka sammen da vi egentlig fiska på overtid, men Thomas tok ett stødig gjellegrep, og vips så var gjedda i båten..
Gjedda var 113 cm lang og veide 9700 gram.
Hu var ganske urolig, men vi fikk tatt noen greit bilder før hu omsider fikk svømme videre å fete seg opp til høsten
Takk for turen Thomas! Alltid ålreit å være på tur meg deg! Neste gang er det din tur!
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)