TID | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TID | BigPig Fishing Team

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• TID | BigPig Fishing Team

Skateboarding och gäddfiske

kicklip //Foto:Mikko Forslund

Jag har ett litet dilemma när det kommer till mina största intressen. Jag har nämligen inte så mycket tid som jag önskade att jag hade. Som nybliven familjefar och make så har jag även ett heltids jobb samt 2 brinnande intressen. Gäddfiske och skateboarding.
    Jag har skejtat i över 15 år, och förra året deltog jag i finska mästerskapet i skateboarding och kom på sjätte plats. Jag är även sponsorerad av det lokala skate/street märket ”Laesh” och håller på filmar in en kort skatefilm.
    Problemet är att om man åker på den nivån så krävs träning, träning, träning. Helst även fysträning och mentalträning samt vila mellan varven.
    Men då har jag ett så brinnande intresse för Gäddfiske, och där krävs otaliga timmar nötande för att lyckas kroka storgrisen.
    Ni ser kanske var dilemmat sitter. TID.
    Hur som haver så kommer jag att fortsätta försöka planera min tid så gott det går. Fiska så mycket jag hinner och åka bräda så ofta jag orkar. Tills kanske en dag endast satsa på fiske, då kroppen inte utvecklas och lär sig nya saker längre. Jag vill helst inte tänka så långt framåt.

2014
    Min ismete säsong började med en 9 kilos gädda i slutet av 2013, för att sedan utvecklas till en total flopp hela våren. Många pass satt jag på isen och kände att allting stämde, men inga större pjäser fick se dagsljuset. Men nu på våren e förväntningarna på topp igen, och har redan planerat in en satsning som jag är väldigt taggad inför.

Förra lördags flötestrollade jag på ett ganska sönderfiskat område, och fick efter flera missade hugg en gädda på 7,25kg 105cm.
    9,00kg 104cm från december 2013
    7,25kg 105cm

//Daniel Vähäkangas

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 822 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 304 visningar