Livet på kusten: Purpur på sandfladen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Livet på kusten: Purpur på sandfladen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Livet på kusten: Purpur på sandfladen

Puff. Stripp. Puff. Hmm. . . Var det fisk? Fortsatte strippa medan funderingarna snurrade i huvudet. Linan daskade försiktigt mot den mörka ytan. Kvällen var fotfarande ljus med mörklila och fluffiga moln bakom trädtopparna. En stark sol tittade igenom då och då.* Bakom mig lös träden i pastellgrön ton. Fiskar in den sista linan och kollar till B3 grisen när den sveper in*över ljus sandbotten. Inget sjögräs på kroken.
    Spanar ut över*fladens djupkant. Några större block lyser av fukt*i periferin. Laddar ett fullt kast. Linan*landar mjukt*i gränszonen mellan tång och sand.*Flugan böljar hem med tempo. . . POFF! PANG! FISK!*Trots att jag vet det är fisk*hinner jag tänka någon sekund att det kan vara en sten också.*EXPLOSION! Tryckvågor i vattnet*förvandlar ytfilmen till en sönderbombad krigzon. Linan fräser i sidled med intensitet. Håller emot. Fisken vänder och spolen skriker i högt tempo.
    Anar storöring i kaliber runt fyra kilo först. Spolen fortsätter vina elakt i kvällsljuset. Fisken lämnar vattnet och dundrar upp i ett sidledshopp. . . Hoppet avslöjar en kustbåge i normal storlek.
    Fighten fortsätter i rullskrikets tecken och trots att jag tar fisken hårt försvinner även en del backing genom ringarna. . . Känner hur linan knäpper bland sten och block i strandzonen. Efter några minuter ligger purpurstålet i håven. Vilken fart och explosivitet*i det drygt 10grader varma vattnet. . . Puh.

Natten jagar ikapp och jag beger mig hemåt. Nöjd över att ha överlistat sandfladens purpur.
    John Kärki

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://www.silverbums.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 822 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 305 visningar