Efter dagens tävling som Martin skrivit om i ett tidigare inlägg, åkte jag hem för att kolla på semifinalen i Svenska Cupen.*När matchen var slut kände jag att jag var rejält sugen på ett fiskepass. Fiskeprylarna var redan packade så det var bara att hoppa in i bilen och åka ner till sjön. Solen stod redan lågt på himlen så jag valde att ro till ett ganska säkert ställe direkt. Mycket riktigt, på första kastet satt en arg 75cm Gädda. Två kast senare suger det till i prylarna rejält och jag förstår genast att det är en lite finare fisk.

Årets första 100-klubbare och hon var rejält fullproppad med mört, vilket inte riktigt syns på bilden. Gäddan vägdes in på 8,7kg och fick givetvis simma hem igen. Det är alltid lite extra omständigt att mäta, väga och fotografera när man är själv i båten. Denna damen hade ingen lust att vara med på bild utan sprattlade rejält varpå*jag såklart skär mig rejält på gälräfständerna och annat vasst. Ett rejält blodbad men vad gör det när man ser Gäddan lugnt simma ner i vattnet igen.

Det actionfyllda fisket fortsatte tills solen skyndade ner över horisonten och det slutade med åtta landade fiskar och ytterligare flera kontakter.
Gäddor 2014
Anders: 16
Martin: 35
Emil: 0
Tim: 5
Totalt: 56
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)

Årets första 100-klubbare och hon var rejält fullproppad med mört, vilket inte riktigt syns på bilden. Gäddan vägdes in på 8,7kg och fick givetvis simma hem igen. Det är alltid lite extra omständigt att mäta, väga och fotografera när man är själv i båten. Denna damen hade ingen lust att vara med på bild utan sprattlade rejält varpå*jag såklart skär mig rejält på gälräfständerna och annat vasst. Ett rejält blodbad men vad gör det när man ser Gäddan lugnt simma ner i vattnet igen.

Det actionfyllda fisket fortsatte tills solen skyndade ner över horisonten och det slutade med åtta landade fiskar och ytterligare flera kontakter.
Gäddor 2014
Anders: 16
Martin: 35
Emil: 0
Tim: 5
Totalt: 56
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)