parabellum: 140419 Premiärtur i Blekinge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

parabellum: 140419 Premiärtur i Blekinge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• parabellum: 140419 Premiärtur i Blekinge

Efter många om och men blev då dags för årets första tur i Blekinge. Dagen var inplanerad med Jesper Larsen och han hämtade upp mig strax efter klockan nio och sen bar det iväg ut till fiskeplatserna. Redan på första stoppet ser vi fisk och trots alldeles för fint väder och nästan ingen vind infann sig vissa förhoppningar, men dessa skulle snart grusas.
    Vi såg massor med gädda, den ena större än den andra men de var TOTALT ointresserade av våra beten. Möjligtvis lite nyfikenhet gjorde att enstaka gäddor följde med in till båten. Samma mönster skulle följa oss hela dagen och det var bara att konstatera att leken fortfarande inte är helt över och det är med viss bitterhet jag kommer missa det riktigt heta efterleksfisket men jag har en hel sommar på mig sen att bända upp en finare Blekingegädda. Fick vi någon fisk då: Jodå, jag landade en och Jesper två men dagens roligaste grej var när en gädda stod och stirrade på min Jonnytail i 30s innan den tokattackerade. En böjd krok senare fick och hon simmade tillbaka.
    Ett stort tack till jesper och på återseende i våra olika fiskevatten.
    Är Ni intresserade av en bra fiskedag i Blekinge men inte vet var Ni ska börja leta så kontakta Jesper för en guidad tur. Hans goda lokalkännedom och år av fiske tillsammans med en grym båt kommer göra en fiskedag till ett bra minne. Jesper finns både på facebook*och på hans hemsida Carlskrona Sportfishing.

Efter påskhelgen väntar en ny vecka med lite intressanta kvällsturer…rapport kommer.
    Efter jobbet i onsdags den 16:e gjorde jag ett kort stopp vid ån och landade 3 gäddor. Topp på strax under 6kg

Gäddor 2014
    Anders: 2
    Martin: 18
    Emil: 0
    Tim: 4
    Totalt: 24
    Havsöring 2014
    Anders: 1
    Martin: 0
    Emil: 0
    Tim: 7
    Totalt: 8

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar