Nu får det fan vara nog! | Riktiga Sten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu får det fan vara nog! | Riktiga Sten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu får det fan vara nog! | Riktiga Sten

När en äldre man eller en yngre kille får sin första fisk så ska man gratulera dom till fångsten även om de tog upp fisken. Det man absolut inte ska göra är att kalla dom för mördare och fråga de på en riktigt idiotiskt sett om de inte hört talas om "Catch And Release". Jag pratar naturligtvis om Gäddorna men även de Havsöringarna och Laxarna som har mörkat på sig.

En kille på 13 bast får sin första Lax på 1.5kg och är helt utav sig för han är så himla glad och hela han lyser upp men, den glädjen får han inte behålla länge. När han slagit ihjäl fisken så kommer det kommentarer från höger och vänster där äldre fiskare klankar ner på honom, de fiskare som ska vara förebilder för de mindre, dom slänger skit på grabben istället för att gratulera honom tills sin fina lax som har blivit lite mörk. Han blir ledsen och fiskar inte där på flera veckor igen, han rör inte ens ett spö, för inte vågar han riskera att få höra skit något mer.

Efter några dagar lägger han upp bilden på sociala nätverk så som, Facebook, Instagram och Twitter. Det dröjer inte många minuter innan första kommentarerna kommer:

"Synd att du inte lät den simma tillbaka, sådana där kan man inte äta ändå"

"Dags att lära sig Catch And Release innan du fortsätter med fisket"

"Idiotiskt att ta upp en sådan ful fisk"

Grabben blir helt förstörd och förstår inte vad han har gjort för fel och blir riktigt ledsen. EXAKT! Läs om förra meningen, han fattar inte vad han har gjort för fel? DÄRFÖR att han inte har gjort något fel. Grabben tog upp sin första Lax och är jätte stolt över den och sig själv och då ska han bli nedtrycka av "Sportfiskare". ALLA har "Mördat" någon Gädda eller slagit ihjäl mörka och även svarta Havsöringar och Laxar i sitt liv.

För några dagar sedan läste jag ett inlägg i Facebook gruppen " Svenska Gäddfiskare" där någon hade delat en länk ( http://gd.se/nyheter/1.7060351-monst...a-jag-har-sett- )
    och direkt satte hatet in! En äldre man hade fångat och "Mördat" en Gädda på 17,5kg. Den stackars äldre mannan fick ta sådana elaka kommentarer och så otroligt mycket skitsnack så jag trodde inte att det var sant. Jag säger bara en sak och det är tur att han inte har Facebook och har sett alla idiotiska kommentarer från idioter, helt ärligt.

Hatet i Sportfisket MÅSTE bort och det är NU. Tar någon upp någon matfisk lite då och då, låt dom göra det, för det tänker jag i alla fall fortsätta med och kallar ni mig mördare då, då får ni göra det hur bäst fan ni vill!

Jag har sett människor blivit hotade. Jag har sett människor blivit kallade saker som någon aldrig borde höra, och att det finns inom Sportfisket är bara sjukt rent sagt! Låt grabben och gubben vara GLAD och gratulera dom istället för att snacka skit om dom, istället för att klanka ned på dom och istället för att hota dom!

MVH ANDREAS RIKTIGA STEN!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Bra skrivet. Håller med dig fullt ut. Följt tråden om monstergäddan här på Fiskesnack och man blir lite mörkrädd.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    12 svar
    3 823 visningar
    3 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    87 svar
    6 308 visningar