Med ett nytt jobb och en hund i hemmet så blir fisket helt klart lidande.*Idag hade jag dock bestämt att jag skulle ut en sväng på förmiddagen. Martin meddelade att han och Renz hade segt fiske men det gäller att ta till vara på alla tillfällen. Väl nere vid sjön märker jag att det blåser mer än utlovat.
Precis som utlovat var det mer än lovligt segt fiske. Hård vind, grumligt vatten och väldigt få Gäddhugg. Totalt har jag tre hugg på ungefär lika många timmar varav en landas. Gäddan som mäter 90cm hugger stenhårt på en mörtfärgad Dexter-shad.
Strax efter lunchtid blåser det upp ännu mer och jag bestämmer mig för att lägga ner dagens fiske. Med mycket möda lyckas jag ro mig in till båtplatsen.

Gäddor 2014
Anders: 2
Martin: 10
Emil: 0
Tim: 1
Totalt: 13
Havsöring 2014
Anders: 1
Martin: 0
Tim: 6
Totalt: 7
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Precis som utlovat var det mer än lovligt segt fiske. Hård vind, grumligt vatten och väldigt få Gäddhugg. Totalt har jag tre hugg på ungefär lika många timmar varav en landas. Gäddan som mäter 90cm hugger stenhårt på en mörtfärgad Dexter-shad.
Strax efter lunchtid blåser det upp ännu mer och jag bestämmer mig för att lägga ner dagens fiske. Med mycket möda lyckas jag ro mig in till båtplatsen.

Gäddor 2014
Anders: 2
Martin: 10
Tim: 1
Totalt: 13
Havsöring 2014
Anders: 1
Martin: 0
Tim: 6
Totalt: 7