Testfiskade jiggen under lördagen men tyvärr var gäddorna mycket tröga och bjöd endast på några mycket försiktiga hugg. Tappade en gädda på ca 4-5kg, högg på kort lina och krokades dåligt. Två andra hugg missade jag också, var verkligen skitdålig på att göra mothugg den dagen. En gädda kom i alla fall upp som föll för en noguatfärgad Nettel-Lake. Gäddan snurrade runt en träpelare och på grund av mycket högt vatten blev det en problematisk landning, mycket besvär för en gädda på ca 3 kg. Skulle behöva införskaffa ett nytt grövre gäddset för att kunna fiska med mitt eget gummibete fram över. Det får bli en gedigen multirulle med lämpligt spö, när jag nu kan få råd med det kalaset.... Tyvärr är laken problematisk med att gå på sidan. Efter helgens felsökning har jag kommit fram till att det är bröstfenorna som orsakar problemet. Det går att mixtra med vikning i buken och balansera upp den men inget som är särskilt lätt gjort tyvärr. Jag måste ta en närmare titt på det här problemet. I helgen har jag också legat i och gjutit upp ett gäng lakar. Dessa ska jag ta med som visningsexemplar på sportfiskemässan. Kommer samåka upp på fredagen med bästa Rickard Hodell som ni hittar vid Harrkungens Fiske vid flugfiskedelen. Vi ses på mässan! //Björn
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)