Sju(kt) bra avslut! | Pike Passion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sju(kt) bra avslut! | Pike Passion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sju(kt) bra avslut! | Pike Passion

Årets sista dag och jag ville absolut gulla med en fin gädda. Sagt och gjort. Visade sig gå ännu bättre än här om dagen! Parentes från dagen innan: (Dagen efter trippletten med 5-kilosarna var jag på plats igen med brorsan och Jimmy. Dessvärre hade vädret helt slagit om till solsken och spegelblankt. Fick inte ett hugg under dagen, nötte och nötte men tappade bara några fler gummibeten. Dyrt som fan att landfiska i insjöar det är en sak som är säker! I alla fall när man ska slicka botten.) Hur som helst kom nyårsafton med nytt gäddväder. Grått, molnen i rörelse och skaplig vind. Vid lunchtid var jag på plats igen, även denna gången själv. Första 45 minuterna händer ingenting men sedan kommer hugget. Tungt kommer hon upp från 9 meters djup och ruskar sitt stora huvud i ytan. Jag lättar spärren och backar några meter för att hämta håven. Snart är hon i säkert förvar. Den är större än de jag fick här om dagen, GRYMT! Leker tandläkare och lossar ålen. Sedan väger jag och mäter gäddan till 7,64kg och 106cm. Coolt!! Jag frågar ett promenerande par om de kan hjälpa mig att ta några bilder. Tack ska dom ha och vilken tur att man fiskar så nära stadens livfulla områden. Antingen var det tiden på dagen som gjorde att gäddorna började hugga, eller så var det för att jag bytte färg på real eelen. Brun/silver blev det som serverades med stor aptit. Under den följande timmen upprepar jag proceduren gång på gång och sedan smäller det igen. Upp från djupet kommer ännu en femkilosgädda. Kan mycket väl vara en återfångst, vem vet. 5,10kg 95cm. Fortsätter med samma recept. Tiden går och jag börjar tänka på att fira nyår istället. Tankarna gnager, det vore ju så kul med en till och än är det ljust. Jag fortsätter ett tag till och tur var det för snart sa det BAAAAM i spöt och jag får sakta pumpa upp en ny gädda från djupet. I ytan ser jag att det är en mycket bra fisk och den här är starkare än de tidigare jag fått. Snart är även den i håven. JA! Tyvärr finns ingen i närheten som kan ta posebilder på mig och gäddan men den vägde 7,66kg och var 107cm lång. Alla gäddorna har kvickt simmat tillbaka och firar säkert nyår med varandra nu vilket jag med ska göra. Detta var mitt avslut på fiskeåret 2013. Jag önskar alla andra ett riktigt Gott Nytt År och att gäddorna nästa år är fler och större! Må vi få ett riktigt skitfiske. 7,64kg 106cm 7,66kg 107cm 5,1kg 95cm

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min hemsida för Nettel-Laken!
    http://nettelbaits.se/

Min fiskeblogg!
    http://nettelbaits.nettelbaits.se/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 244 visningar