Spinnerbaithink | Sf lures - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnerbaithink | Sf lures

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnerbaithink | Sf lures

Denna gång tänkte jag presentera en lösning på ett problem jag har när jag fiskar. Jag är av naturen ganska slarvig med var jag lägger saker och detta får som resultat att båten under och efter en fisketur ser ut som ett bombnedslag. Verktyg, beten och kaffekoppar ligger över hela båten*och har jag otur sitter även några beten fast i fiskebyxorna efter att jag satt mig på dom. Den traditionella beteshinken har varit till stor hjälp i och med att det är lätt att hänga tillbaks betet man använt samtidigt som man tar fram ett nytt. De beten som fortfarande blir liggande vid sidan om är mina spinnerbaits samt jiggarna. Eftersom krokarna är fixerade måste de hängas upp och ner vilket inte känns tillfredsställande då de stora kjolarna lätt trasslar in sig i de andra betena.
    Lösningen för mig blev som bilderna nedan visar. Jag köpte en billig liten hink på Ö & B samt ett par upphängningskrokar och lite slang. Genom att skära små skåror i hinkens överkant sitter mina spinnerbaits på plats och dessutom åt ”rätt” håll.
    Slangen monterade jag fast med lite marinsilikon och på denna tänker jag hänga småjiggarna som jag använt. I botten på hinken ska jag borra hål så att vattnet kan rinna ut.*Jag valde medvetet billigt material eftersom hinken kommer att hänga kvar i båten. Jag hoppas att den kommer att fylla sin funktion.
    I veckan har jag fått anledning att bygga lite spinnerbaits igen. Eftersom det blivit en hel del spinnflugor den senaste tiden var det kul att bygga det jag känner att jag gör bäst.
    Jag fortsätter att träna på tekniken när det gäller spinnflugorna och när jag jobbar med en beställning blir det ibland en egen för att testa färgkombinationer och materialval. Denna gång blev det en riktigt hamsterlik fluga i grått med gröna inslag tillsammans med den gul/grön/röda beställningsflugan.
    Karma 13 har dragit igång och under ytterligare ett par dagar har man möjlighet att buda på beten och tillbehör på Tradera. Alla pengar som kommer in under budgivningarna går till Unicef vilket gör att det känns självklart att delta. Sf lures har skänkt en Sf Bucktail 55+ i grönt, svart och rött. Jag valde att binda den med väldigt skarpa kanter mellan färgerna för att ge tydlig effekt i vattnet. Just nu ligger högsta budet en bra bit under normalpriset och jag håller tummarna för att fler bud kommer in så att så mycket pengar som möjligt går till de som behöver det som bäst. Har ni behov av ett nytt spinnerbait eller något annat bete så ge er in i budgivningarna. Det blir en julklapp både till er och till de behövande. Mitt bete hittar ni här.
    God Jul!
    Jakob Fagerlund// Sf lures

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 263 visningar