Pimpel med hemlig gäst! | P.Westin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpel med hemlig gäst! | P.Westin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Pimpel med hemlig gäst! | P.Westin

    Idag blev det ett till 3tim pimpelpass på samma ställe som igår.
    Med mig hade jag en hemlig gäst, och förväntningarna var höga med tanke på gårdagens fiske!
    Det hade kommit några cm snö under natten. Så jag passade på att göra årets första snöängel! Riktigt fin blev den!

    Fisken stod inte där jag hittade den igår. Vid andra borrningen så körde racet igång.. Hur kul som helst! Hemlige gästen är egentligen inte så mycket för pimpling men efter idag så tror jag att han fick blodad tand!

    När vi båda hade fått ca 30st i var så ringde telefonen! Grr! Hur sugen är man på att prata i telen när fisket är bra? Såg att det var min kära sambo som ringt, vilket inte hör till vanligheterna när hon är på jobbet, så det måste va något viktigt tänkte jag!
    Nu kommer jag inte ihåg om det var något viktigt hon ville utan var mest irriterad, för hemlige gästen hittar på ett stim och rycker ifrån med 42-30… Rackarns!
    Tar en stund innan jag är ikapp. Hittar på några fina hål och gör till och med ett ryck, och går ifrån.
    Snuskigt lättpimplat idag med! Allt funkar! Vim, Ingmar, Sm, Bergman! Allt levererar.. Sätter på en balansare mot slutet och det ger resultat ganska omgående med några större upp.

    Jag nämnde ju igår att jag kör C&R på alla borrar, och idag så skulle jag ha en limhink på 4l* fylld med vatten med mig, men den glömde jag. Så jag improviserade lite och tog tupperware-burken som jag hade mackorna i som C&R balja åt borrarna.. Äntligen som hittade jag på ett vettigt användningsområde till de förbenade plastburkarna oxå!
    Abborrarna får ligga däri tills huggen dör ut.. då går jag och släpper i dem i närliggande hål. Anledningen till att jag inte släpper ned dem direkt i hålet är att jag inbillar mig att de skrämmer iväg kvarvarande borrar som står på kö till pirken, eller vad tror ni?
    När alarmet på mobilen ringer kl.13, så står det 134-128 typ.. till mig. Jag börjar plocka ihop och hemlige gästen fortsätter.. Han trodde att jag skrek ”10min kvar”, när jag egentligen skrek att ”nu är det slut”.. Jaja, han får väl dra upp fler än mig då! Tror han slutade på 145st. Ganska nöjd kille va det!
    Imorgon blir det nog ett pass till!

    Skitfiske på er!
    //Pirre…

    Postat i:2013, Abborre, Pimpel, Vinterfiske Tagged: 2013, Abborre, Pimpel, VIM-pirken, Vinterfiske

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X