19.9 Säsongen startar på riktigt | BigPig Fishing Team - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

19.9 Säsongen startar på riktigt | BigPig Fishing Team

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 19.9 Säsongen startar på riktigt | BigPig Fishing Team

Har planerat in ett afterwork pass med Jonas Sund och besluter oss att ta det på samma dag som Sundfors har menat sig ut. Vi hade morgonskift så vi slapp redan iväg vid 3 tiden.

Kommer ut till vattnet på samma gång som releasen av Sundfors drömgädda, härligt att få se en sådan fisk i verkligheten och ger kraft att fortsätta jaga "den omöjlige".

Vår metod som vi ska köra till 100% är flötestrolling från kanoten. Jag har abborre som bete och Sund har en mört. Söker av ett intressant område och efter några varv dyker mitt flöte och baitrunnern börjar knarra... men gäddan spottar efter några sekunder och jag får veva upp en litet sargad abborre.

Byter område och börjar nötningen, efter antalet zick-zackningar kommer hugget i en brant vänsterkurva...Spöt bugar och baitrunner knarrar, äntligen! Drar till ett hårt mothugg och blir besvarad av rejäl tyngd, gäddan kommer borrande djupt snett mot kanoten och jag säger åt Sund att greppa håven. Man vill inte ha en stor gädda trashande runt kanoten med krokar som kan lossa när som helst (böjt spö och några trekrokar är ingen bra kombination).. Sund gör en bra håvning och vi får konstatera ett nytt Pb för mig med 20 gram! 7,12 kg och 100,5 cm.. Säsongen kan inte starta bättre än så, två nya pbn inom några timmar! Iår är teamet taggade för rikitgt storgäddfiske så stay tuned...

//Frank

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar