Team PILF: Team PILF i hetluften igen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team PILF: Team PILF i hetluften igen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team PILF: Team PILF i hetluften igen

Nytt jobb, ny stad och nya kollegor och naturligtvis en massa nytt snack vid fikabordet. Så som amen i kyrkan så är nästan halva gänget sportfiskare, inga gäddfiskare men men…
    Vi har gösfiskarn som är en cool typ, lika cool som fisken han fiskar…
    En flugfiskare måste ju finnas och mycket riktigt en flugfiskare finns det och han är inte bara flugfiskare utan han är även till Linköping inflyttad Göteborgare…
    Några fler gäddfiskare kan jag inte hitta i gruppen vilket jag finner mycket märkligt men smaken är ju som en twintail, delad…
    Man behöver inte syssla med samma typ av fiske för att hitta gemensamma nämnare att prata om så en hel del fiskesnack blir det vilket är skitskoj.
    På väg hem en dag så kommer flugfiskarn förbi och frågar om vi skall tävla…ja vad svarar man på det, självklart ! säger jag och frågar efter vilka regler som gäller, vi snackar ihop oss om något vi tror kommer att funka.
    Tävlingen sträcker sig över hela året och det är antalet vi räknar, det skulle säkert att på samma sätt som man jämför storfiskar i Fiskejournalens månadens fisk tex även tävla om största fisken vilket hade varit riktigt kul.
    Vi får se hur det blir med det men nu är det antal som gäller och jag får räkna alla gäddor på över 3kg och flugfiskarn får räkna alla fiskar han lyckas fånga på över ett halvt kilo…
    Jag räknar snabbt ut att han som fiskar suspekta fiskar med fluga som inte vet om dom är hungriga eller inte bör stå sig slätt mot min hardcore bonnatrolling efter gädda, en lätt match tänker jag och ser mig själv kassera in första priset strax före jul…dessutom så käkar min fisk hans fiskar så priset som är ett sexpack finöl kan jag redan bereda plats i kylen för…
    När vi är överens om reglerna så säger Johan, ja flugfiskarn heter så att han var ute och fiskade i helgen och fångade en båge på 3kg…den måste man ju kunna räkna säger han och tar en stabil ledning med ett typiskt Göteborgs flin som klyver fejjan i två delar…Kal och Ada och goa gubbar jotjenareL…det är ok säger jag som inte ens har fått hem båten än. Är man en piker så det är bara att byta bete och bita ihop.
    Det kan nog bli en jämn kamp mellan en enkel gäddfiskare och en flugfiskare som verkar köpa på sig alldeles för mycket prylar, tävlingen kan börja…
    Tävlingen kommer att kunna följas här på bloggen. I menyn finns en länk Pike vs Fly.
    Share

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Team PILF - 2,5 dåre i en båt......

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 840 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 322 visningar