Fly for Art: Morfars minnescermoni 17/3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly for Art: Morfars minnescermoni 17/3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fly for Art: Morfars minnescermoni 17/3

En fantastiskt vacker dag och en vacker strålande vår sol lyste upp Em i går. Det var 125 personer som hade kommit för att ta ett sista farväl av min morfar Göran Ulfsparre.
    Alla stod samlade vid brons södra sida, 7 stycken husarhästar och en orkester av husarer fanns också på plats.

Fick tyvärr inte så många bilder förutom denna. Klicka på den för att få se den i större format!
    Ett litet bord med morfars Urna och blommor stod på bron. Handblommorna som folk hade med sig seglade milt ner i vattnet och flöt längst ån. På slutet spelades på bron armens stora tapto. Innan de hölls även två fina tal om morfar från husarerna och en godvän.
    Allt var så otroligt fint och precis så som morfar hade önskat det skulle vara. Inne i huset var det uppdukat med bakverk från van Hauen, som Knud van Hauen hade tagit med sig från sitt bageri i Danmark. Ostpastejer med buljong och kaffe. Var fina minnes tal från nära och kära. Väldigt många som hade skänkt pengar till GUS och de hade gjort morfar så lycklig!
    Går inte att beskriva hur stor min saknad är efter min älskade morfar.
    Vila i frid

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 822 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 307 visningar