Fjallfoto.se: 2013-03-17 - Mehamn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fjallfoto.se: 2013-03-17 - Mehamn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fjallfoto.se: 2013-03-17 - Mehamn

Just nu sitter jag och S-O instormade i stugan, varenda väg i hela Nord-Norge är "Stengt på grunn av uvær." Så vi blir minst ett dygn sena hem, men det är sånt man får ta. Här kommer i alla fall lite blandade bilder från vår vistelse här. Nu på torsdag den 21a mars så kommer det första reportaget i VK för er som läser den tidningen. Bäst att markera upp hålen ordentligt så man hittar dem på morgonen. Vi fick totalt ett par timmars sol så det gällde att fota snabbt. Arnold får sig en liten frusen röding till lunch. S-O med kilosröding tagen på jigg. WBT3 tältet stod pall för 2 dagars snöstorm. Norrsken, alltid lika trevligt. Hus-uttern i Mehamn, jag såg den flera gånger men hann aldrig få den på bild. Mehamn täckt i ett snödrev som blåst fjällen rena från snö. Renshuset Stugorna i Mehamn Jag poserar med en torsk i 15-kilos klassen. Gustav Ljung med en fin skreitorsk på dryga 15 kg Gustav Ljung med säsongens första hälleflundra Den tyngsta torsken jag provat på stångade en bra stund men klev tyvärr av kroken bara 15-20 meter från båten. Ät mackan snabbt, speciellt i hagelstorm. MSR-köket fungerade bra. Den enda som verkligen trivdes i detta väder var nog Arnold. Så vacker blir man efter 6 timmars konstant skidåkning i snöstorm. S-O tar i från tårna i mothugget Torskarna hade munnen full med lodda.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 829 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 312 visningar