Järnlunden i repris. | Dranziels fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Järnlunden i repris. | Dranziels fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Järnlunden i repris. | Dranziels fiske

Fick en liten lucka i tisdags, så jag blåste ner till Järnlunden igen för o se om det gick o få några borrar igen men den här gången var det ännu sämre än i söndags. Fick 2 i samma hål direkt när jag kom ut (efter 5 minuters trugande) Borrade sedan sönder platsen totalt och hade bara ett hugg till. Den här dagen testade jag allt, olika färger på krok, olika pirkar, olika längder på pimpelkedjor, balanspirkar och otaliga "pimpeltekniker" Abborrarna var där men inte riktigt i hugget, kände många pet och små nafs och tappade några hugg. Dom jag lyckades reta till hugg (6 st) högg lika hårt som häromdan med kroken långt inne i munnen.

Vad säger man... Fiske är lustigt, fiskade på samma platser som söndagen plus en plats till och det var där jag fick de första abborrarna (ca 1,5hg/st) dom andra platserna kan ju inte blivit utfiskade sist, för vi fick ju inte så många då heller. Men dock en rolig sjö, för snittvikten är lite större än andra sjöar, men det som vill fiska 2000st 30grammare på 4 timmar bör nog inte fiska där jag fiskat, kan du sitta o filosofera 5 minuter i varje hål så får du tillslut något lite större.

Vädret var skönare: Svag SV vind, lufttrycket var nere och vände på 1000hPa under dagen, +2 grader, soligt på förmiddagen och växlande molnighet på eftermiddagen.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 822 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 305 visningar